دیدگاه‌ مسئولان در مورد ورزشهای آبی+ مصاحبه ها

نشست هم‌اندیشی مسئولان انجمن ورزشهای آبی با رییس فدراسیون ورزشهای همگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایرحوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در این جلسه مجد‌آرا رییس فدراسیون و مسئولان ورزشهای آبی موضوعاتی را مطرح کرد که به قرار زیر است: 

مجد‌آرا: ورزش های آبی در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است
رییس فدراسیون ورزشهای همگانی گفت: ورزش های آبی رشته ورزشی  است که می‌تواند باعث شادابی و نشاط شده و طبق نظر پزشکان در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است و این امر برای تمام پزشکان ثابت شده است.

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا تمام کلینک ها و مراکز درمانی دنیا بعد از عمل جراحی برای بیماران آب درمانی تجویز می‌کنند، برای رشد و توسعه این رشته ورزشی راهکارهایی هم وجود دارد که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی همچنین اذعان کرد: رشد و توسعه ورزشهای آبی در درجه اول مستلزم عزم ملی و مشارکت همه نهادها است به دلیل اینکه در تمام سازمانهای دولتی مکانی برای ورزشهای آبی وجود دارد آموزشهای این رشته ورزشی باید به روز باشد و باید در تمام دنیا جستجو کنیم و ببینیم دیگر کشورها چه حرکاتی و چه آموزشی را ارایه می‌دهند و از آخرین تکنیک  روز دنیا در این رشته ورزشی استفاده کنیم و همچنین باید تحقیق کنیم که کشورهایی که و رشته ورزشهای آبی بیشتر فعال هستند را بشناسیم.

وی همچنین تصریح کرد: در این زمینه باید کتاب و بروشور منتشر کنیم و کلاس های مربیگری دایر کنیم زیرا خود مدرسان و مربیان می‌توانند سفیران گسترش این ورزش شوند به دلیل اینکه رشته ورزشهای آبی مادر تمام رشته‌های ورزشی است و ورزش پایه محسوب می‌شود و باید به فکر سلامت مردم باشیم و کلاسهای خاصی هم برای آقایان دایر کنیم و همپای آموزش بانوان پیشرفت کنند چون ظاهرا این ورزش با استقبال زیاد بانوان به نسبت آقایان روبرو شده است.

مجدآرا در ادامه بیان کرد: در رشته‌های ورزشهای آبی باید معلولان و جانبازان کودکان توجه ویژه ای معطوف کنیم زیرا کودکان آینده‌سازان کشورمان را تشکیل می‌دهند.
وی همچنین گفت: هر برنامه‌ای که ورزشهای آبی کمک کند حمایتش می‌کنیم و باید این رشته ورزشی به قدری قدرتمند و درآمدزا شود که هم برای خود مسئولان انجمن‌ها و هم رشد این ورزش موثر واقع شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی باید ساماندهی شده و با روسای تمام استانها ارتباط برقرار کنیم و همه با هم در این رشد و توسعه متحد شویم حتی زمینه رشد فعالیتهای بین‌المللی را تا پایان سال فراهم نماییم.

رییس انجمن‌ ورزشهای آبی: برای ورزش های آبی آیین «امه تدوین کرده ایم
عفت لطفی‌پور در ادامه بیان کرد:این رشته ورزشی در برخی از دانشگاه‌ها به عنوان یک واحد درسی تدریس می‌شود. برای رشته ورزشهای آبی آیین‌نامه تدوین و محتوای تدریس و آموزشها را به تمام استان ها ارسال کردیم و این امر در آشنایی مردم با این رشته ورزشی بسیار موثر خواهد بود حتی در دانشگاه‌های این رشته ورزشی به صورت واحد درسی اختیاری توسط اساتید تدریس می‌شود و این امر ناخودآگاه باعث آشنایی خانواده‌های با این رشته می‌شود اما آقایان به دلیل مسائل فرهنگی جامعه ما زیاد استقبال نمی‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای بخش بین المللی نیز مدرسانی را در نظر گرفتید که با انتخاب بهترین گزینه‌ها کار این بخش شروع و وسعت می‌بخشیم زمانی که نگرش جامعه عوض شود و تاثیرات آب درمانی معلوم شود تعداد علاقمندان به رشته ورزشهای آبی به طبع افزایش می‌یابد.

استاد دانشگاه الزهرا: برای رشد و توسعه ورزشهای آبی نیازمند همکاری دانشگاه‌های هستیم
رمضانی بیان کرد: برای گسترش رشته ورزشهای ابی کلاسهای آموزشی و کارگاهی و همایشهایی را برگزار کردیم این رشته ورزشی آسیب بسیار کمی به بدن وارد می‌آورد و آشنایی دانشگاه ها با این رشته ورزشی و تدریس آن درپیشرفت کمک شایانی خواهند کرد.

متخصص آسیب‌شناسی: مشکلات ثبت نام باعث انصراف علاقمندان می‌شود
همت متخصص آسیب‌شناس در ادامه بیان کرد: تعداد علاقمندان به رشته ورزشهای آبی زیاد است اما به دلیل مشکلاتی که در سر راه ثبت نام و ارایه مدارک وجود دارد خیلی‌ها از حضور در این کلاسها منصرف می‌شوند بعضی اوقات بوروکراسی اداری ثبت نام تدریش رشته‌ ورزشهای آبی در برخی دانشگاه‌های باعث کند شدن روند پیشرفت این رشته وزرشی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار