ريابکوف:

5+1 روی طرحی مشترک برای احتمال احيای تحريم‌های ايران کار می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد گروه پنج به اضافه یک سرگرم کار روی یک ساز و کار مشترک برای تحمیل دوباره تحریم های ایران در صورت شکست توافق هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف،" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت: گروه پنج به اضافه یک در مذاکرات هسته ای سرگرم کار روی یک ساز و کار مشترک برای تحمیل دوباره تحریم های ایران در صورت شکست توافق هسته ای است که در آن هم نگرانی ها آمریکا هم نگرانی های روسیه لحاظ شده باشد. 

 ریابکوف به این خبرگزاری گفت:«طرح معینی وجود دارد که امکان یکی شدن سیاست بی قید شرط ما را برای تضمین نقش شورای امنیت به عنوان نهاد تصمیم گیرنده در این حوزه فراهم می سازد. معنای این طرح این است که هیچ میانبر، هیچ طرحی برای دور زدن شورای امنیت وجود ندارد. خوشبختانه، همکاران ما این را پذیرفته اند.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: از طرف دیگر، آمریکا اصرار دارد که در صورتیکه ساز و کارهای دیگر برای حل و فصل مسئله بی نتیجه بماند و اگر  فرضا توافق هسته ای محقق نشود، تحریم ها را بتوان به صورت کامل، یا تا اندازه ای، احیا کرد. برای آمریکایی ها مهم است که این تضمین وجود داشته باشد که چنین نتیجه ای امکان پذیر است.

به گفته ریابکوف، «گزینه ای برای یکی کردن این دو رویکرد وجود دارد.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود مسکو بسیار مایل است که ببیند این ساز و کار مشترک «در متن قطعنامه آینده شورای امنیت سازمان ملل منعکس شود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
نباید به روسیه و چین اعتماد کرد
آخرین اخبار