مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه 30 درصد ارزش افزوده اقتصاد کشور از بخش کشاورزی تامین می شود گفت:مناطقی کشاورزی شهرستان که پتانسیل کشست دوم را دارند شناسایی و از کشت دوم درآنها جلوگیری می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد رشیدی گفت: با همکاری مدیران آب و برق تیم کشت زنی زمین های کشاورزی مستعد کشت دوم را شناسایی می کنیم و از کشت دوم در این زمین ها باتوجه به بحران آب در استان جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آب کشاورزی روز به روز بیشتر می شود افزود: آب کشاورزی با روش های نوین آبیاری تا حدودی قابل حل است و این در حالی است که در بعضی از نقاط سارقین اقدام به ربودن لوله های آبیاری تحت فشار می کنند.
رشیدی اظهار داشت:خسارت کشاورزی سال گذشته52 میلیارد و سه  میلیون ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد:استفاده غیر مجاز حاشیه شهر ها از مجاری و معابر فاضلاب برای آبیاری مشکلات اقتصادی و بهداشتی را به وجود آورده است.

رشیدی تصریح کرد: کشت کلزا در منطقه راه اندازی شده است که با خرید مناسب و برداشت به موقع می توان سهم قابل توجهی در آب کشاورزی صرفه جویی کرد.

وی افزود:سال گذشته 11 هزار هکتار از زمین های کشاوری تحت پوشش شبکه آبیاری در آمدند که 15 هزار و 700هکتارعملیاتی شده است و این درحالی است که سهم استان 12 هزار هکتار در نظر گرفته شده بود.

رشیدی با بیان اینکه کشت گلخانه ای در مناطق محروم مورد حمایت قرار می گیرد افزود:کشت گلخانه ای از یارانه نقدی بر خوردار می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.