کاخ سفید در پاسخ به نامه سناتور کورکر اعلام کرد اگر در توافق هسته ای اصول آمریکا تضمین نشود، با آن موافقت نخواهد کرد.

در صورتی که توافق هسته‌ای با اصول آمریکا در تضاد باشد، آن را امضا نخواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست نوشت: کاخ سفید در پاسخ به نامه سناتور "باب کورکر " اعلام کرد: اگر در توافق هسته ای اصول آمریکا تضمین نشود، با آن موافقت نخواهد کرد.

سناتور "باب کورکر،" رئیس کمیته روابط خارجی سنا در نامه‌‎ای به" باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، از احتمال توافق هسته ای با ایران ابراز نگرانی کرد و از اوباما خواست در صورتی که پیشنهاد نهایی تهران با معیارهای وی مطابقت نداشته باشد، شهامت لازم را برای خارج شدن از مذاکرات داشته باشد.

کورکر، که یکی از تهیه کنندگان طرحی بر ضد توافق هسته ای ایران بود، این نامه را روز دوشنبه، درست 15 روز مانده تا پایان ضرب الاجل توافق هسته‌ای نوشت.

کاخ سفید انتقادات ذکر شده در این نامه را رد کرد.

"ند پرایس،" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به روزنامه جروزالم پست گفت: دولت اوباما با کورکر در این زمینه موافق است که توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

پرایس در ادامه گفت: "رئیس جمهور به روشنی گفته است اگر برداشت و موضع مقامات ایرانی درباره بازرسی ها برای اطمینان از عدم فریبکاری ایران و لزوم برگرداندن تحریم ها در صورت نقض توافق، با اصول اصلی ما تطابق نداشته باشد، ما توافق نخواهیم کرد."





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار