کارشناسان ایرانی اعلام کردند سند سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است باعث برهم خوردن تلاش‌ها برای دستیابی به توافق‌نامه، پیش از ضرب الاجل تعیین شده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان ایرانی در مصاحبه با  خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفتند: سند سازی درباره برنامه هسته ای ایران، ممکن است باعث برهم خوردن تلاش ها برای دستیابی به موافقتنامه پیش از ضرب الاجل تعیین شده در این زمینه شود.

این کارشناسان افزودند: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ممکن است بخش‌هایی از پرونده هسته ای ایران را تحریف کرده باشند و این کار می تواند منجر به برهم خوردن مذاکرات پیش از تاریخ 30 ژوئن(10 تیر) برای دستیابی به موافقتنامه‌ای هسته‌ای تهران شود.

"رضا نجفی،" نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه گفت دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در اطلاعات درباره برنامه هسته ای تهران دست برده اند.

"حسین شیخ الاسلام،" مشاور امور بین الملل مجلس ایران، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: وقتی موضوع فشار بر ایران به میان بیاید، اسناد ساختگی خاصی وجود دارد که از آنها به عنوان ابزاری مهم برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می شود. اینها شامل اطلاعات نادرست و اظهارات دروغین افراد خاص پیش از آغاز مذاکرات است.

"حسن بهشتی پور،" کارشناس مسائل هسته ای، می گوید آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر از ارائه اسناد و منابع مرتبط با این مسئله در سال 2007 و 2011 خودداری کرده است.

وی افزود: ایران پیشتر نیز مسئله اینگونه سند سازی ها را مطرح کرده بود.

"عماد آبشناس" سردبیر روزنامه " ایران پرس " می گوید این مسئله می تواند منجر به برهم خوردن ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به موافقتنامه درباره برنامه هسته‌ای ایران شود.

وی افزود: مانع اصلی برسر راه دستیابی به موافقتنامه با ایران در زمان تعیین شده( پیش از پایان ژوئن) آمریکاست. دیگر کشورهای دخیل در گروه پنج به اضافه یک کاملا مایل به نتیجه موفقیت آمیز این مذاکرات هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار