وزیر بهداشت با بیان اینکه در بخش سلامت شرمنده‎ مردم هستیم، گفت: مشکلی که مردم با ما دارند حقوقشان است. حقوق شهروندی عبارت زیبایی است که از همه تریبون‌ها در مورد آن حرف می‌زنیم، ولی به این موضوع کمترین توجه می‌شود.

بخش‌های حقوقی مسئله تهمت و دروغ به دولت را جدی بگیرند/ در حوزه سلامت شرمنده مردم هستیم

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور که در ساختمان علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دولت یازدهم در بسیاری موارد مظلوم واقع شده و دستگاه‌ها در این روزگار با بداخلاقی وحتی در مواردی بی‌اخلاقی مواجه هستند و بخش‌های حقوقی باید مسئله تهمت و دروغ و افترا به دولت را جدی بگیرند و من در مورد بخش سلامت هم این درخواست را دارم.

قاضی زاده هاشمی افزود: مشکلی که مردم با ما دارند حقوقشان است. حقوق شهروندی عبارت زیبایی است که از همه تریبون‌ها در مورد آن حرف می‌زنیم، ولی به این موضوع کمترین توجه می‌شود و یکی از مهمترین وظایف دولت‌ها و دستگاه‌ها همین است. ما در حوزه سلامت شرمنده مردم هستیم.

وی ادامه داد: حوزه سلامت جزء حوزه‌هایی است که مردم به آن بسیار مراجعه می‌کنند و این حوزه با مسائل دیگری همچون آلودگی هوا، آلودگی غذا که مربوط به خودش نیست هم درگیر است. 

وزیر بهداشت گفت: اگر اقتصاد پر رونق بود طبیعی است که اشتغال هم رونق می‎داشت. بیماری‌های اعصاب و روان و طلاق کمتر بود و نشاط اجتماعی افزایش پیدا می‌کرد.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: در بخش سلامت یک حوزه خیلی مهم توجه به حقوق شهروندی است که در دستان شماست 80 درصد سلامت مردم در گرو عملکرد بقیه دستگاه‌هاست. این ادعای سازمان بهداشت جهانی است که چنین نظری را با اتکا بر مطالعات علمی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در مراجعه به مراکز بیمارستانی می‌بینیم که عقب ماندگی‌ها بسیار است. مردم باید و شایسته احترام نمی‌شوند حداقل 80 هزار طرح و همین طور نیروی انسانی کم داریم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه در این دولت حوزه سلامت در اولویت قرار دارد. ولی هنوز با این هدف بسیار فاصله داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: پشت دفترچه‌های تأمین اجتماعی نوشته شده است مریض به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد آنچه که گم شده همین موضوع است.

وی تصریح کرد: مردم برای دریافت خدمات در اقصی نقاط کشور مطالبه دارند و فاصله زیادی بین آنکه در اختیارشان قرار می‌گیرد است.

هاشمی افزود: در شرع مقدس و قانون اساسی حقوقی را برای زن و مرد قائل شده‌ایم، ولی فاصله بسیار است خیلی جاهای دنیا که دین ندارند حقوق مردم رعایت می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در دستگاه‌های اجرایی دو نوع آیین نامه است یکی برای انجام کار مردم و دیگری عدم انجام کار! موضوع یک چیز است ولی رفتارها متفاوت است. ما در طول این 30 سال وقتی که هیچ مسئولیتی نداشتیم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی کاملا برایمان مشهود بود که برخی به دنبال پارتی بازی هستند. اگر قانون است تفسیر آن نباید متفاوت باشد، ولی مفسرین متعددند و اجرای قانون هم متأثر از این است که چه کسی سفارش کرده و می‌تواند این واسطه گری را انجام دهد و قانون را به نفع مطالبه کننده تقسیط کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: در بخش پزشکی یک بخش هم مربوط به حقوق ارائه دهندگان خدمت است که در آن بخش هم به همکاران ظلم می‌شود هیچ جای دنیا سراغ نداریم که پزشک را پس از دوره خدمت سربازی و کسب مهارت بیشتر این طرف و آن طرف بفرستند.

وزیر بهداشت افزود: مردم خیلی اذیت می‌شوند هر وزیر و معاونی که آمد شروع به نوشتن آیین نامه‌هایی کرده که خودش بیشتر گرفتار شده ما مدیرها را ترسانده‌ایم و هر مدیر مراقب خودش است تا بلایی سرش نیاید خیلی از مواردی که مردم مشکل دارند در همین آیین‌نامه‌هاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد که به فرمان امام خمینی(ره) جهاد سازندگی بوجود آمد تا انقلابی در حوزه اداری صورت گیرد تا اینکه نظام کارآمدی داشته باشیم و کار مردم با سرعت بیشتری انجام شود در آن دستگاه ما خیلی از آیین نامه‌های دست و پاگیردار را نداشتیم امیدواریم در این دولت امکانی فراهم کنیم که مردم بدون مراجعه به پارتی بازی و ... حقوقشان تأمین شود و انتظار داریم دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از قوای سه گانه در جهت حفظ حقوق مردم در بخش سلامت فروگذار نباشند. 


انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: سلامت ، وظیفه ، عبارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار