معاون امور صنایع استان گفت: بالغ بر 3 هزارو پانصد واحد صنعتی در استان وجود دارد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم فشار بیشتری به بخش صنعت و معدن وارد شده و بنگاه‌های تولیدی با ظرفیت کمتر فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جلیل فلاح با اشاره به  نیازصنایع به خالص سرمایه در گردش گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد وتورم کشور نیاز به خالص سرمایه در گردش ونیاز به منبع بانکی واحدهای صنعتی افزایش یافته و متاسفانه با  وجود نرخ‌های بالای تسهیلات، زمان‌بر بودن مراحل اعطای تسهیلات و گرفت و گیرهایی که برای گرفتن تسهیلات وجود داردصنایع در این زمینه دچار مشکل شده است بنابراین چاره‌ای جز استفاده از منابع سیستم بانکی نیست درحالی که متأسفانه سایر منابع تأمین مالی در کشور رشدی نداشته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به مدیریت سنتی صنایع گفت: صنایع باید به نحوی مدیریت شوند که با تنوع بخشی به بازارهای صادراتی و یافتن کشورهای مقصد جدید بر‌اساس خواست مشتری تولید کنند و از طرفی عدم استفاده از تکنولوژی روز از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی است و اگر واحدهای صنعتی بخواهند در حد کلاس جهانی کار کنند و با سایر کشورها مراوده داشته باشند باید این موارد را رعایت کنند.

 فلاح با اشاره به محدود شدن صنعت کاشی وسرامیک استان گفت: متأسفانه این واقعا امر به یک معضل برای صنعت به حساب میاید.

وی قاچاق را آسیب بزرگی برای صنایع برشمرد وخاطر نشان کرد: . در استان یزد صنعت نساجی و پوشاک بیشترین آسیب را از واردات دیده است، زیرا برای محصولات نساجی هم امکان قاچاق وجود دارد هم امکان کم اظهاری وبداظهاری درگمرکات و هم امکان واردات بصورت کالای همراه مسافر.

فلاح در پایان ابراز امیدواری کرد، با تثبیت هر چه بیشتر شرایط اقتصادی امکان مدیریت علمی در واحدهای صنعتی و برنامه‌ریزی بلندمدت ودرچهارچوب استراتژی خاص خود از این شرایط عبور کنیم.

 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.