آیت‌الله خاتمی در مراسم مدافعان عزت:

ملت ایران هرگز زیر بار توافق ذلت بار نخواهد رفت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیاده خواهی های استکبار در مذاکرات هسته ای گفت: ملت ایران هرگز زیر بار توافق ذلت بار نخواهد رفت.

ملت ایران هرگز زیر بار توافق ذلت آمیز نخواهد رفتبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم مدافعان عزت که به مناسبت وداع با شهدای غواص در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ایستادگی، مقاومت و آزادگی از بارزترین ویژگی های شهدای غواص است. 
 
وی افزود: همه شهدا ولایت مدار بودند و سفارش آن ها این بود که امام را تنها نگذارید. 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این که شهدا تا زمان شهادت ولایی بودند تصریح کرد: ما در بیعت با شهدا می گوییم با یاری خداوند و در ادامه راه شهیدان راهی جز ولایت انتخاب نخواهیم کرد.  
 
وی اظهار داشت: همه شهدا عزیز هستند اما غواصان شهید در زمان حیات نسبت به دیگران به بهشت نزدیک بودند. 
 
وی ادامه داد: شهیدان غواص آزادگی را از مکتب سالار شهیدان آموختند. 
 
آیت الله خاتمی در ادامه به مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران اشاره کرد و گفت: دشمن بر آن است که ملت ایران را به ذلت بنشاند و تهدید کند ولی ملت عاشورایی و کربلایی ما تهدید شدنی نیست و فریاد آن ها هیهات من الذله است. 
 
وی گفت: گروه 1+5 به ویژه آمریکا مدام تکرار می کنند که ما هر زمان و هر لحظه که خواستیم از مراکز نظامی ایران بازدید می کنیم، تعابیر مهم نیست چرا که بازرسی و بازدید فرقی نمی کند.  
 
وی با اشاره به آمریکایی ها گفت: این نادان ها نمی فهمند مراکز نظامی ناموس یک ملت است و یک ملت غیور اجازه حضور نامحرم در حریم خودش را نخواهد داد.  
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همراه با مقام معظم رهبری توافق خوب و عزتمندانه را می پذیریم ولی ملت ایران هرگز زیر بار توافق ذلت آمیز نخواهد رفت.  
 
وی تاکید کرد: در کنار این شهیدان بیعت می کنیم تا در گردنه حساس مردم راه شهیدان را دنبال کنند.  
 
وی اظهار داشت: ملت ایران در طول 8 سال با گزینه نظامی نشان داد مثل سرو قامت کشیده ایستاده است.  
 
وی با بیان این که شیر اگر در بند هم باشد شیر است گفت: شهیدان غواص مردانه ایستادند و مقاومت کردند هر چند دست آن ها را بستند تا تسلیم کنند ولی این شهیدان تسلیم نشدند.  
 
وی در پایان گفت: شهیدان غواص برخی مصائب حضرت ابی عبدالله را لمس کردند چرا که تشنه به شهادت رسیدند.  
 
مراسم مدافعان عزت با محوریت وداع با شهدای غواص بعد از نماز مغرب و عشا شامگاه امروز در صحن نماز جمعه دانشگاه تهران برگزار شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ، غواص ، خاتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار