به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، علیرضا صلواتی با اعلام این خبر افزود: ایجاد پارکومترها و توسعه آن در سطح شهر اصفهان می تواند مدیریت عادلانه فضای پارک در حاشیه خیابان ها را محقق نموده و پارک دوبل خودروها را کمرنگ کند.
وی در خصوص پارک دوبل خودروها و اثرات آن در افزایش ترافیک خیابان ها، اظهارداشت: چنانچه خیابانی 3 خط برای عبور و مرور داشته باشد، یک خط آن برای پارک خودروها و 2 خط دیگر برای تردد خودروها اختصاص می یابد اما چنانچه خودروها دوبل پارک کنند، عملا یک خط عبوری خیابان از چرخه تردد خارج می شود و با انحراف خودروهای پشت سر آن عبور و مرور خودروها با مشکل مواجه شده و ترافیک به وجود می آید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عده ای از شهروندان پس از پارک دوبل برای جریمه نشدن توسط پلیس در خودرو خود می مانند ، تاکید کرد: ماندن رانندگان در خودرویی که دوبل پارک شده، به هیچ عنوان دلیلی بر جریمه نشدن نیست و پلیس راهور خودروهایی که پارک دوبل باشند را حتی در صورت حضور راننده در خودرو ،جریمه می کند.
وی ادامه داد: بسیاری از رانندگان قصد دارند تا جلوی درب مکان مورد نظر خود با خودرو بروند، در حالی که می توانند با کمی عقب و یا جلوتر پارک کردن و اندکی پیاده روی مشکل پارک خودرو را حل کنند.
صلواتی با اشاره به افزایش احداث پارکینگ ها در سطح شهر اصفهان، تصریح کرد: تعداد پارکینگ های شهر در حال افزایش است اما قبل از ایجاد پارکینگ باید فرهنگ استفاده از پارکینگ ها را نیز در بین مردم ایجاد کرد.
وی گفت: متاسفانه بعضا مشاهده می کنیم که پارکینگ های شهر از خودروها خالی است اما در خیابان ها، خودروها به صورت دوبل پارک شده اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد : با اجرای طرح پارکومتر فضای پارک حاشیه خیابان ها به صورت عادلانه در اختیار شهروندان قرار گیرد.
انتهای پیام/ح