رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان از افتتاح 12 طرح کشاورزی این شهرستان با محوریت بهینه سازی مصرف آب و افزایش ظرفیت واحد های پرورش گوشت قرمز خبر داد.

جواد رشیدی در گفتگو با گروه استانهای باشگاه خبرنگاران همدان گفت:این طرح ها با 32 میلیارد و 717 میلیون ریال هزینه اجرا شده اند.


وی از افتتاح 6 واحد پرورش دامی و توسعه ظرفیت آنها خبر داد و افزود: دو واحد 100 و 50 راسی دام سنگین و یک واحد 200 راسی دام سبک افتتاح و 3 واحد پرورش دام دیگر توسعه و تغییر مکانیزاسیون داده شدند.


رشیدی با اشاره به افتتاح 5 طرح توسعه آبیاری مکانیزه وتحت فشار در شهرستان اظهار داشت: 120 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان با یک میلیارد و 117 میلیون ریال هزینه به روش آبیاری مکانیزه مجهز شده اند.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان بر بالا بردن میانگین برداشت محصولات کشاورزی، کم آبری و بالا بردن سازگاری محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نخستین باغ پرورش نهال اصیل در همدان در این هفته افتتاح می شود.


جواد رشیدی افزود: این باغ نهالی در فضای آزاد به وسعت 3 هکتار برای تولید نهال هایی با مقاومت و سازگاری بیشتر با کم آبی و سرما ایجاد شده است.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: همدان ، طرح ، کشاورزی ، بهینه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.