مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: بعد از 43 سال توانستیم سند مجموعه ورزسی آزادی تهران را به نام وزارت ورزش و شرکت توسعه ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری صبح امروز عنوان کرد: بعد از 43 سال توانستیم سند مجموعه ورزسی آزادی تهران را به نام وزارت ورزش و شرکت توسعه ثبت کنیم. این سند برای 285 هکتار زمین است که در دادگاه توانستیم برای ان سند بگیریم.

وی افزود:پنج مجموعه سوارکاری شهدا و گنبد،پیست های اسکس شمشک و دیزین و نیز مجموعه ورزشی کشوری هنوز نتوانسته ایم کارهای حقوقی ان را انجام دهیم و سند بگیریم. در این بین بخشی به نام ستاد اجرایی فرمان امام توانسته برای مجموعه سوارکاری شهدا برای خودش سند بگیرد که ما نتوانستیم دفاع خوبی در این مورد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 52 درصد اماکن ورزشی در اختیار فدراسیون ها است، گفت: ما در بخش نگهداری از بخش خصوصی کمک میگیریم. سال قبل بودجه 113 میلیاردی داشتیم که 25 مجموعه در حال تکمیل است و بقیه افتتاح شده است. ما برای تکمیل پروژه ها و افتتاح سریعتر نیاز به بودجه بیشتر داریم. در نظر داریم در زمانی که مسابقاتی در مجموعه آزادی برگزار نمی شود امکانات ان را در اختیار عموم قرار دهیم. در این بین از حمایت بخش استاندارد هم برای فعالیت مجموعه ها استفاده می کنیم.

مدبر در پاسخ به این سوال که سرانه ورزشی برای هر فرد حدود 30 سانتی متر است و شرکت برای افزایش این سرانه چه فعالیت هایی خواهد داشت، تصریح کرد: این سرانه در تهران و البرز نسبت پایین تری هم دارد و شاید آن بخاطر فعالیت بخش خصوصی در این دو استان باشد. در هر صورت دولت و شرکت توسعه در نظر دارد این سرانه را افزایش دهد. برای این کار مجموعه بعثت آماده بهره برداری شده است. زمین چمن و سالن 5 هزار نفری این مجموعه در حال تکمیل است و به زودی فعالیت این بخش بیشتر هم می شود.

اجاره محل مناقشه با فدراسیون ها است

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اجاره اماکن ورزشی به فدراسیون ها یادآور شد: اجاره اماکن ما با اولویت در اختیار فدراسیون ها است.خارج از قانون اجاره ای در کار نیست. می دانیم که در سال های گذشته فدراسیون های ورزشی با وضعیت مالی خوبی روبرو نبودند و همین مورد باعث شد از نظر اجاره بهای اماکنی که از طرف شرکت توسعه در اختیار داشتند به مشکل برخورد کنندو مشکلات مالی محل مناقشه ما با فدراسیون های ورزشی است. برنامه گذاشته ایم و در سه بخش این اجاره بها قانون گذاری شده است. بخش اداری فدراسیون ها، بخش برای ورزش قهرمانی و تمرینات ورزشکاران و اماکنی که فدراسیون ها می توانند از آن درآمدزایی داشته باشند. 

کشوری به استقلال داده نمی شود

وی درخصوص اجاره ورزشگاه کشوری به استقلال مثل مجموعه درفشی فر به پرسپولیس گفت: بعید می دانم که این واگذاری صورت بگیرد.

نقش جهان در دست فولاد است

مدبر درباره تکمیل ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: سال قبل برنامه تکمیل داشتیم اما بودجه فقط برای نگهداری دستمان آمد. شرکت هایی بودند که خواستار تکمیل نقش جهان شدند. از بین شهرداری، افراد حقیقی و شرکت فولاد، با فولادی ها تفاهمنامه ای امضا شد که آنها ظرف مدت 20 ماه با بودجه 30 میلیاردی این ورزشگاه را تکمیل کنند و بخش اجرایی کار هم بدست ما سپرده شده است. با این حال زمان بهره برداری آن را نمی توانیم به طور دقیق اعلام کنیم. فولاد به مدت بیست سال ورزشگاه نقش جهان را در اختیار خواهد داشت.

بسکتبال به بعثت بیاید

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد اختصاص یک سالن و یا زمین با همکاری بخش خصوصی و شرکت توسعه به بسکتبال خاطرنشان کرد: برخی ساخت و سازها در آزادی از دست ما خارج شده و نمی توانیم زمینی در این مجموعه به بسکتبال بدهیم اما می دانیم این رشته نیاز به سالن دارد. حتی مشحون قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال این درخواست را داده بود. به بسکتبال پیشنهاد داده ایم که می توانند سالن بعثت را برای بسکتبال تجهیز کنند. برای رشته های دیگر هم می توانیم از مجموعه های این چنینی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما بودجه کمی برای نگهداری داریم بنابراین باید از بخش خصوصی کمک بگیریم. ضمن آنکه در مورد ساخت یک هتل برای کشتی و با همکاری یک بخش خصوصی و وزارتخانه را من نشنیده ام و در جریان کار قرار ندارم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار