مدیرعامل بیمه سلامت ایران از پوشش بیمه‎ای بیش از 40 میلیون نفر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 9 میلیون دفترچه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون    گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران، کبیر در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت هیچ تعهد انجام نشده ای در سال 93 نداشته ،عنوان کرد: در حال حاضر 40میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 10میلیون و 900هزار نفر آنان تحت بیمه همگانی هستند.

وی افزود:در حال حاضر 9 میلیون و 381 نفر دارای دفترچه هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مبنی بر ارائه پوشش خدمات بیمه‌ای حوزه توان بخشی به بیمه شدگان تصریح کرد: در حوزه توان بخشی بیمه شدگان رویکرد سلامت محوری که بر اساس ضوابط و استاندارد‌ها و راهنمای بالینی در دستور کار قرار گرفت، دو رویکرد پیشگیری و اقلام توان بخشی خدماتی که برای معلولان خاص مد نظر قرار گرفته را شامل می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در خصوص یکی از مشکلات پیشینه نظام سلامت افزود: عدم آگاهی و ناکافی بودن آگاهی مردم از حقوق خود و رعایت حقوق شهروندی در بحث حوزه سلامت از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

کبیر با بیان اینکه دستورالعمل یگپارچه‌سازی بیمه‌ها در ابتدای اردیبهشت ماه سال 1394 ابلاغ شده است گفت: یکپارچگی بیمه به دو صورت ساختاری و فرآیندی است که در بحث ساختاری به دلیل نوع روابط بیمه‌ها با بیمه‌شده ها با مشکلات جدی روبرو شده‌ایم اما در بحث فرآِیندی توانسیتم 8 گروه تخصصی را ساماندهی کنیم که از اقدامات آن عقد قرارداد، پایش نظارت ، پوشش خدمات سرپایی و بستری ، دارو و ... بوده است.

وی در خصوص استمرار و موفقیت در طرح تحول سلامت نیز ادامه داد: بیمه سلامت با همکاری وزارت بهداشت در تلاش است تا با منابع‌ای که در اختیار دارد بار مراجعه را با استفاده از یک معماری روشن (سطح بندی و نظام ارجاع) را کنترل کند و نیز با استفاده از

 

تعامل و همفکری انجمن علمی کشور کیفیت و تضمین خدمات را ارتقا دهد.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران یادآور شد: در سال جاری در لیس اقلام دارویی تغییر خاصی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه در بحث اقلام دارویی دو رویکرد، پوشش بسته پایه بیمه سلامت و طرح یارانه‌ای وجود دارد براساس اقلام دارویی که با وزارت بهداشت به تفاهم می‌رسیم این فرآیند انجام می‌شود.

کبیر با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت هیچگونه محدودیتی در عقد قرارداد با بخش خصوصی ندارد تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا از طریق عقد قرارداد، بیمارستان هایی با بیمه های تکمیلی در اولویت قرار گیر ند که با بیمه8 پایه قراداد بسته تا با سیاست بیمه سلامت که منطقی ساختن نرخ تعرفه تعیین شده و رعایت آن است ، در تجمیع منابع پایه و بیمه‌های تکمیلی از یک واحد روشن مطابقت شود.

وی در خصوص ورود بخشی از خدمات دندانپزشکی در تفاهم‌نامه بیمه روستاییان افزود: بیمه سلامت توانست با تدبیر سطح بندی خدمات دندانپزشکی و مراقبت‌های اولیه از جمله خدمات پیشگیری را در تفاهم‌نامه بیمه روستاییان وارد کنند.

 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اشاره به کسری هزار میلیاردی برای بیمه شدگان جدید تصریح کرد: در سال گذشته در بخش هدفمندی یارانه ها 550 میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت پیش‌بینی شده بود که حدودا 70 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که در واقع منابع مورد نیاز برای بیمه‌شدگان جدید در سال 93 تقریبا هزار و 700 میلیارد تومان بوده است که 700 میلیارد تومان را از محل منابع بیمه سلامت پرداخت کرده‌ایم ، اما برای بیمه‌شدگان جدید هزار میلیارد تومان کسری اعتبار داریم که با توافقات صورت گرفته با وزارت رفاه و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در اسرع وقت این کسری‌ها جبران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به احراز هویت بیمه‌شدگان از طرق کد ملی گفت: در حال حاضر در 50 بیمارستان کشور احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق کد ملی در حال انجام است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پایان گفت: یکی از اهداف این سازمان دسترسی آسان افراد نیازمند و محروم به خدمات درمانی است که با پوشش افراد در سامانه امید و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی در حال تحقق است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار