مدیر انتقال خون تهران از راه اندازی 5 مرکز انتقال خون در تهران خبر داد.

دکتر فاطمه نادعلی مدیر کل انتقال خون تهران در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  گفت: از زمان شروع فعالیتم در انتقال خون نگرانی زیادی در مورد کمبود مراکز انتقال خون داشتیم چرا که کمبود پایگاه‌ها باعث شده برخی پایگاه‌ها مثل پایگاه وصال تا حدی شلوغ باشد که اهدا  کننده قبل از اهدا مجبور باشد چند ساعت ایستاده در صف باشند و این در شان اهدا کننده نیست.

وی افزود: در خواست‌های من مورد استقبال قرار گرفت و با شورای شهر تهران تعاملات خوبی داریم و مهندس چمران دستورات لازم را به شورای شهر تهران دستور دادند که به انتقال خون کمک کنند و در این راستا بنده در حال رایزنی با شهرداری مناطق یک، 2، 4 هستم و قول مساعد داده‌اند که زمین در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: با شکل گیری هسته خیرین در روز جهانی اهدای خون قول تاسیس 5 مرکز اهدای خون را به مردم می‌دهیم.

نادعلی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که پایگاه‌های مجهزی مثل پایگاه وصال تاسیس کنیم که هم اهدای خون وسیع داشته باشد و هم فرآوری و هم پخش خون باشد چرا که همه شهرستانها و کل تهران مجبور هستند که اگر برای این پایگاه اتفاقی بیافتد تهیه خون شهر تهران با بحران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.