استان البرز داراي يک ميليارد و 775ميليون متر مکعب منابع آبي است که بيش از يک ميليارد متر مکعب آن از چشمه سارها و 775 متر مکعب از چاه ها تامين مي شود.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : از اين ميزان 263 ميليون مترمکعب در بخش شرب ، 19ميليون متر مکعب در بخش صنعت ، 750ميليون متر مکعب در بخش کشاورزی ، 75ميليون متر مکعب در ساير بخش ها مصرف مي شود و 750ميليون مترمکعب آب استان البرز به مصرف استان هاي همجوار می رسد.

موسوي افزود : در سال زراعي گذشته 68هزار تن گندم در استان البرز توليد شد و پيش بيني می شود اين رقم امسال به 69هزار تن برسد.

رييس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز گفت : اين استان اکنون به لحاظ برداشت گندم با کيفيت رتبه دوم کشوري را دارد و در توليد جو با برداشت 4.3 تن در هکتار رتبه اول ، هلو و شليل رتبه اول ، گلابي رتبه دوم ، آلو و گوجه سبز رتبه اول ، توليد قارچ با 23هزار تن رتبه دوم و توليد گل لاله که سنبل کشوري است با 25 ميليون شاخه رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به توليدات مواد پروتييني و توليدات دامي در البرز گفت : در اين استان 198واحد مرغداري وجود دارد که 34هزار و 800 تن گوشت مرغ در سال توليد می کنند.

رييس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز گفت : بزرگترين واحد پرورش گاو شيري خاورميانه مربوط به اين استان است و ميزان توليد شير در استان البرز سالانه 413هزار و 300 تن است در حالی که نياز استان 241 هزار و 300 تن مي باشد که بيش از 240هزار تن آن به استان هاي ديگر صادر مي شود.

موسوی افزود : در بخش توليد تخم مرغ سالانه 94 هزار و800 تن در استان توليد مي شود که مصرف داخلي استان 26هزار تن است و مابقي به بازارهای همجوار عرضه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار