در نشست سالانه "روسیه - جهان اسلام"؛

آیت‌الله اراکی: گفت‌وگو و مذاکره مناسب‌ترین راه‌حل مشکلات منطقه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افتراق و تفرقه را بزرگترین مشکل جهان اسلام دانست و گفت: نسخه شفابخش این بیماری بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وحدت امت اسلامی و پرهیز از اختلاف است.

آیت‌الله اراکی: گفت‌وگو و مذاکره مناسب‌ترین راه‌حل مشکلات منطقه است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محسن اراکی در نشست سالانه "روسیه - جهان اسلام" با تقدیر از سیاست نزدیکی و همکاری فدراسیون روسیه با کشورهای اسلامی، اظهار کرد: انسان به عنوان خلیفه خداوند بر زمین دو مسئولیت مهم دارد اول آبادانی زمین و دیگری قیام به قسط و عدالت است.
 
وی افتراق و تفرقه را بزرگترین مشکل جهان اسلام دانست و اظهار کرد: نسخه شفابخش این بیماری بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وحدت امت اسلامی و پرهیز از اختلاف است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب نقشه‌های پشت پرده دشمنان اسلام را عامل اصلی بحران سال‌های اخیر بویژه افراط گرایی و تروریسم در منطقه دانست و از سیاستمداران بویژه دولت روسیه خواست تمام مساعی خود را برای توقف جنایات در عراق، سوریه، یمن و افغانستان به کار گیرند.
 
آیت‌الله  اراکی گفت‌وگو و مذاکره را مناسب‌ترین راه حل مشکلات معرفی و تصریح کرد: امیدواریم از پیشنهادات ارائه شده در این زمینه استقبال شود.
 
وی اقدامات عملی در زمینه فعالیت‌های این گروه را همراه با توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری فی مابین کشورهای اسلامی و فدراسیون روسیه را پاسخی به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا و کشورهای غربی بر دیگر کشورها برشمرد.
 
آیت‌الله اراکی در ادامه به برنامه‌ها و اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی تقریب با تمام توان در راه ایجاد وحدت و همگرایی میان امت اسلامی تلاش می‌کند. 

"وینامین پاپوف" دبیر کل این نشست طی سخنانی بعد از سخنرانی آیت‌الله اراکی با تشکر از مواضع دبیر کل مجمع جهانی تقریب، اظهار کرد: متأسفانه در غرب نگاه به جهان اسلام بر اساس تفکیک و جوامع مختلف مذهبی است اما روسیه بر اساس وحدت و نه بر اساس تقسیم بندی شیعه و سنی و طایفه‌ای به جهان اسلام می‌نگرد. 

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار