رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:هم اکنون در دنيا 51 درصد ترافيک موبايل ناشي از انتقال ويديئو است که پيش بيني مي شود اين رقم در سال 2017 به 67 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش نسل پنجم ارتباطات سیار که صبح امروز (یکشنبه) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعت برگزار شده با اشاره به نسل پنجم ارتباطات سیار و آینده شبکه تلفن همراه در کشور اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم مبادلات در شبکه هاب ارتباطی و افزایش CP ها و همچنین افزایش ترافیک شبکه ارتباطی در حال حاضر بیش از 51 درصد ترافیک تلفن همراه ناشی از اتصال داده های ویدیویی است.

وی با بیان اینکه طرح جامع توسعه و پیاده سازی نسل پنجم تلفن همراه عملیاتی می‌شود افزود: طبق آسیب‌ شناسی‌های انجام شده، گذر به فناوری‌های جدید به صورت شتاب زده رخ داده است و تصمیم گرفتیم با دقت و تامل بیشتری به فناوری نسل پنجم (5G) وارد شویم.

عمیدیان در ادامه تصریح کرد: به اندازه کافی فرصت داریم تا مسائل مختلف فناوری را از دید آموزشی، اجتماعی، فرهنگی بببنیم اما این تاخیر به معنای عقب انداختن تکنولوژی و منفعل عمل کردن نیست.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با باین اینکه عمر مفید هر نسل ارتباطی 10 سال است و رشد داده نیاز به مهاجرت به نسل بعدی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در گذر از نسل 4 به نسل 5، نمی‌توان شبکه نسل 4 را پیوسته به شبکه نسل 5 دانست، بلکه نسل پنجم، نسل مجزایی است.

عمیدیان به دلایل لزوم برخی مهاجرت‌ها به نسل 5 اشاره کرد و افزود: در شبکه نسل 2، تاخیر 150 میلی ثانیه است که در شبکه نسل 5، این تاخیر به 5 میلی ثانیه می‌رسد.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر شبکه ایران به طور متوسط 60 تا 110 میلی ثانیه تاخیر دارد که در انتقال به ابر آی پی کشور، مشکلاتی را ایجاد می‌کند و در برخی مسیرها، فعلا این تاخیر را تا 10 تا 15 میلی ثانیه کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
از آنجائیکه در قبض های اخیر همراه اول بخشی به عنوان سرویس ارزش افزوده درج شده و هر بار مبلغی حدود 10 هزار تومان کسر شده که از کل مبلغ مکالمه و پیام کوتا بیشتر است که با مراجعه به دفتر مخابرات و شکایت شفاهی کفتند برای ارسال پیام تبلیغاتی است که برای شماره ها ارسال میشود در صورتی که این کار چند سال است برای تمام شماره ها ارسال میشودو هزینه آن از مبادی ذی ربط دریافت شده چه شده یکبار ه مشترک هم باید هزینه بدهد و همراه اول..........برای این موضوع گزارشی تهیه کیند لطفا؟
آخرین اخبار