سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از اپراتور دوم تلفن همراه ، این اپراتور از اوایل خرداد ماه با قابلیت‌های کامل ارائه می‌شود.

جهانگیر اسدی سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود سیم کارت‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها مکلف به ارائه سیم کارت‌های کودک و نوجوان شدند که براساس آن اپراتور اقدام به ارائه سیم کارت‌هایی با قابلیت‌های متفاوت، همراه با بسته‌های خدماتی جذاب برای گروه های سنی کودک و نوجوان شدند.
 
وی افزود: بر اساس تصویب چهارچوب‌های جلسه کمیسیون تنظیم مقررات  ارتباطات، اپراتور سوم تلفن همراه تعداد محدودی از سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان را با قابلیت دیتا در اسفند ماه سال گذشته وارد بازار کرد و اپراتور اول تلفن همراه نیز در هفته گذشته سیم کارت‌های کودک و نوجوان را با نام درسا رونمایی کرد که این سیم کارت قابلیت‌های متعدد از جمله درسا تی وی، درسا گیم، درسا ایمیل و... و امکان اتصال به تلویزیون، نرم افزارهای مقابل با ویروس و امکان مدیریت توسط والدین را دارد و اپراتور دوم تلفن همراه نیز با توجه به گزارش‌های دریافتی مقرر شد از ابتدای خردادماه با قابلیت‌های کامل ارائه شود. 
 
اسدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این سیم کارت‌ها تنها امکان دیتا را دارد،تصریح کرد: برای سیم ‌کارت های کودک و نوجوان خدماتی مانند صوت، تصویر، پیامک، خدمات اینترنتی و خدماتی مانند تماس‌های گروهی، تماس‌های خانوادگی تعریف شده است. 
 
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر ضرورت پیاده سازی درست سیم کارت‌های کودک و نوجوان، افزود: به منظور پیاده سازی مناسب و افزایش کیفیت این سیم‌کارت‌ها، مقرر شد جلسات متعدد با وزارت خانه های مربوطه از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود. 
 
اسدی در ادامه با اشاره به تعرفه فروش این سیم‌کارت‌ها گفت: تعرفه فروش سیم کارت‌های کودک و نوجوان باید در چارچوب قیمت قبلی ارائه شود و سقف قیمت‌ها برای خدمات اپراتورها در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوب شده است. 
 
وی در پایان گفت: در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورها موظف هستند بسته‌های آموزشی، استفاده صحیح از این خدمات و شیوه بهره برداری از فرصت‌ها  و تهدیدها را به مشترکان ارائه و اطلاع رسانی کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
بفرمایید آیا کودک و نوجوانی ما که سیم کارت نبود تباه شد؟ چه نیازی به چنین بسته ی مزخرفی وجود دارد؟
آخرین اخبار