کارشناس بسکتبال اعتقاد دارد گردهمایی روز گذشته مثبت بود به شرطی که کار استمرار داشته باشد و کمیته ها استقلال پیدا کنند.

عنایت آتشی یکی از اعضاء کارگروه پیشکسوتان و کارشناسان بسکتبال در گفتگو با خبرنگار بسکتبال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد گردهمایی بسکتبال تاکید کرد: این تجمعات نباید تنها یک بار انجام شود. باید چندین بار با حضور منتقدان تکرار شود. بسکتبال نیازمند توجه تمام اقشار این رشته است و همه باید با ارائه نقطه نظرات خود تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه ها می توانند تاثیرگذار باشند. به شرطی که هر کمیته استقلال داشته باشد. نظر من هم به شرط استمرار ماجرا مثبت است. هدف همه پیشرفت بسکتبال است. هر کسی که علاقمند و عاشق این رشته است باید کمک کند. باید از منیت خارج شویم و به کار گروهی عادت کنیم. 

کارشناس بسکتبال اعتقاد دارد که این رشته از نظر نرم افزاری و سخت افزادی مشکلاتی دارد و باید اشکالات ساختاری آن اصلاح شود. 

لیگ با استان های مستعد تقویت شود

وی گفت: برای اصلاح برخی مسائل باید از خرد جمعی استفاده شود. استان ها نیز در اولویت کار قرار بگیرند. ما استان هایی زرخیر داریم که در گذشته سابقه درخشانی در بسکتبال داشته اند. استان هایی مثل کردستان، کرمانشاه، خراسان، آذربایجان ها و ... که پتانسیل زیادی هم دارند. جالب است بدانید که استانی مثل خراسان با 38 بازیکن تا به امروز بیشترین بازیکنان را در تیم های ملی داشته است. بعد از آن کردستان قرار دارد که در یک یا دو سال گذشته افت داشته است.

آتشی اضافه کرد: باید بتوانیم لیگ کشور را با این استان ها تقویت کنیم. همچنین استان هایی که بسکتبال خیز نیستند را هم راه بیاندازیم. با این کار در مهلتی دو ساله تحولاتی در نیروی بسکتبال ایران پدید می آید.

بسکتبالیست تیم ملی در پنالتی مشکل دارد

کارشناس بسکتبال گفت: توجه به رسانه ها اهمیت زیادی دارد. باید از خودمحوری پرهیز و به نظرات منتقدان توجه شود. کار رسانه هم باید به صورت گروهی انجام شود. 

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال اشاره کرد: آموزش اصول پایه بسکتبال هم نباید سلیقه ای باشد و با راه اندازی پایگاه علمی از طریق کمیته آموزش انجام شود. هنوز در تیم ملی ما بازیکنانی هستند که در پرتاب پنالتی یا از دست دادن توپ مشکلاتی دارند. در تمام دنیا آموزش از طریق آموزش و پرورش یا دانشگاه  انجام می شود. برای این منظور هم باید تعامل بهتری با آموزش و پرورش داشت و از وجود دانشگاه ها استفاده کرد.

وی توجه به بخش خصوصی با تخصیص وام و امکانات یا معافیت مالیاتی را از موارد دیگری دانست که به رشد بسکتبال ایران کمک می کند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار