مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افزایش نرخ بیکاری نسبت به سال های گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ عباسی گفت: نرخ بیکاران گلستان در سال 92 حدود10.5 درصد بوده است، این در حالی است که این مقدار در سال گذشته به 12.7 درصد رسیده است.

وی افزود:با توجه به اینکه3 درصد افزایش بیمه داشتیم و اشتغال‌زایی هم صورت  گرفته است، اما افزایش نرخ بیکاری استان نشان از آن می دهد که تعدادی کارجویانی که وارد بازار کار می‌شوند، بیش از افرادی هستند که جذب بازار کار شده‌اند.

عباسی با اشاره به اینکه در سال جاری ارتقاء ایمن‌سازی محیط کار و توانمندسازی کارگاه‌ها در دستور کار این اداره خواهد بود ادامه داد:با وجود۹۶ تشکل کارفرمایی و ۳۴۲ تشکل کارگری ،قصد ما این است تشکل‌های کارفرمایی استان را افزایش دهیم تا زمینه برای حضور کارآفرینان و شناسایی استعدادهای آن‌ها و بسترسازی برای این ظرفیت‌ها مهیا شود.

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه استفاده از نیروی کار بومی باعث رفع معضل بیکاری و توسعه خواهد شد، بیان کرد: در واحدهای صنعتی باید از مهندسان و نیروهای کار بومی استفاده شود تا به دنبال آن شاهد رفع معضل بیکاری و توسعه‌ی استان باشیم.

وی با توجه به اینکه تعاونی‌های غیرفعال استان به خصوص در شهرستان های گالیکش و مینودشت نسبت به تعاونی‌های فعال آمار بالاتری دارند، گفت: در نظر داریم تا تعاونی‌های فعال را قدرتمند و تعاونی‌های نیمه فعال را فعال کنیم.

عباسی در پایانََ با اشاره به اینکه استفاده از نیروی کار بومی باعث رفع معضل بیکاری و توسعه خواهد شد، بیان کرد: در واحدهای صنعتی باید از مهندسان و نیروهای کار بومی استفاَده شود تا به دنبال آن شاهد رفع معضل بیکاری و توسعه‌ی استان باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گلستان ، بیکاری ، اشتغال ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.