استاندار کرمان گفت: تا یک ماه آینده تمام دستگاههای اجرایی استان کرمان برنامه جامع برای مقابله با ریزگردها تعریف می کنند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  ، علیرضا رزم حسینی دراولین جلسه کمیته استانی مقابله با ریزگردها گفت: باتوجه به مسائل زیست محیطی نیاز است در مورد مقابله با ریزگردها تصمیمات اصولی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه درمورد همیاران آب با جدیت تمام دستگاهها موفق شدیم طرحی اجرایی پیاده کنیم واز ثمرات آن برخوردارشویم اظهار کرد: سند جامع نان سالم ،سندورزش با طرح های جامع در کرمان تعریف شده اند ونیاز به طرح جامع مبارزه با ریزگردها احساس می شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: مردمی که در شرق استان در ریگان وفهرج زندگی می کنند روزانه با این پدیده جبری روبرو هستند.

وی خواستار دخالت تمام دستگاههای اجرایی استان درمبارزه با این پدیده شد وگفت: اگر نیاز باشد ازهزینه های بخش سلامت کمک گرفته شود زیرا ریزگردها به شدت برسلامت مردم تاثیر می گذارند وهزینه های زیادی بردوش بخش های سلامت می گذارند.

وی درباره مالچ پاشی برای تثبیت تپه های شنی در بیابان های استان نیز گفت: تا یک هفته آینده مکاتبات لازم بین شرکت نفت در کرمان ، محیط زیست و منابع طبیعی انجام و مالچ پاشی از سرگرفته شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: صداوسیما کرمان نیز که تاکنون همکاری خوبی در بخش تبلیغات طرح های استانی داشته باید در مورد پیوست فرهنگی این طرح به کمک بیاید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.