امام جمعه کاشان گفت: یکی از تهدیدات اقتصادی کشور نابسامانی در مدیریت بانک ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: مصداق این نابسامانی همان است که یک جوان به راحتی نمی تواند 5 میلیون وام ازدواج بگیرد اما در همین کشور یکجا یک نفر بدون وثیقه و تعهد 3 هزار میلیارد وام می گیرد.

وی، با تاکید بر بررسی نقاط ضعف و قوت در کشور افزود: متاسفانه گردش کارهای صنعتگران در ادارات با تاخیر انجام می شود.

به گفته وی، تحقق مدیریت جهادی مورد تاکید موکد مقام معظم رهبری در نظام توحیدی می تواند زمینه های تسریع و تسهیل در انجام امور را فراهم کند.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد مدیران بانک ها و تاخیر در اعطای تسهیلات به سرمایه گذران و صنعتگران گفت: تسریع در گردش کار و تولید کشور با توجه به شرایط فعلی ضروری است.

وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه صنعت در استانداری های کشور برای رفع مشکل صنعتگران گفت: اولین جلسه این کارگروه در استان اصفهان برگزار و مشکل 15 مورد برطرف شد که سه مورد آن از کاشان بود.

محمد رضا نعمت زاده، اعطای پنج درصدی تسهیلات در سال جاری به صنعتگران را یادآورشد و گفت: با توجه به عدم توان بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات متناسب با وضعیت موجود باید از منابع خارجی کمک گرفت.

وی نصف شدن درآمد و صادرات نفت را از دیگر مشکلات موجود دانست و گفت: برای رفع کمبودها و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران باید به منابع مردم تکیه کرد.

به گفته وی، جهت اقتصادی کشور مثبت است و رشد منفی را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که کشور در سال گذشته تا حدود شش درصد رشد صنایع و 10 درصد رشد معادن داشته‌است.

نعمت زاده، در پایان افزایش 50 درصدی میزان تسهیلات پرداخت شده در سال 93 نسبت به سال 92 را خبر داد و گفت: دولت برای کاهش پرداخت وام ازدواج از سپرده قرض‌الحسنه نیز قرار است از جای دیگر کمک بگیرد.

گفتنی است وزیر صنعت معدن و تجارت برای آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصاد ی کاشان، افتتاح 3 شرکت تولید پتو، فرش ماشینی، نساجی و نخ با 50 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و اشتغال زایی 1500 نفر،بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا، دیدار با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان، افتتاح طرح بلوار حرم در راوند کاشان و حضور در شهرستان آران و بیدگل به این شهرستان سفر کرده بود. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.