دکتر جعفر مهراد به عنوان رئیس کمیته تخصصی رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن طرح رتبه‌بندی کشوری توسط این دانشگاه منصوب شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، چندین سال متولی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران علاقمندی خود را به رتبه بندی دانشگاه ها نشان داده است و همواره مایل است جهت ارتقاء علمی و تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی سیستمی را ابداع کند تا وسیله ارزیابی و ارتقای کمی و کیفی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را فراهم آورد . 

بر این اساس همایش های ملی و بین المللی با حضور بعضی از نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و روش ها و راهکاری لازم پیگیری شده است. 

اخیرا در دوره حاضر، معاونت بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران جلساتی را با صاحب نظران و متخصصان رتبه بندی دانشگاه ها برگزار کرده و علاقمندی خود را به موضوع کیفیت دانشگاه ها و پژوهشی و آموزشی ابراز کرده است. 

پیرو جلسه اخیر در دفتر دکتر علی عرب خردمند - معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد ایجاد کمیته ای که مسئولیت راه اندازی طرح رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و جهان را برعهده گیرد ارائه شد و در این مورد دکتر جعفر مهراد استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز به عنوان رئیس کمیته تخصصی رتبه بندی تعیین و منصوب شد. 

حکم معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مهراد به این شرح است: « دکتر جعفر مهراد استاد فرهیخته، نظر به سوابق علمی، اجراییِ درخشان جنابعالی، به عنوان «رئیس کمیتۀ تخصصی رتبه‌بندی  TUMS Ranking» منصوب می شوید تا در راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن طرح رتبه‌بندی کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران، و برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست‌سالۀ جمهوري اسلامي ايران و نقشه جامع علمي آن دانشگاه، و در راستای بین المللی سازی دانشگاه‌ها، همت گمارید و با نظرات، ارشادات و تلاش‌های ارزشمندتان، اجرای فرایند کشوری این رتبه‌بندی را در تمامی مراحل هموار سازید. بهره مندی از تجربیات جنابعالی، بدون شک، نقش ارزشمندی در تحقق اجرای این فرایند خواهد داشت. » 

 دکتر جعفر مهراد پیش از این رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار