شهردار منطقه22 گفت: پروژه‌های زیست محیطی در منطقه22 به بهره برداری رسید.

قاسم مولایی شهردار منطقه22 در گفت‌و‌گو  با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: به همت حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه22، ساختمان انرژی، بوستان انرژی، پمپ حرارتی زمین گرمایی و پکیج تصفیه فاضلاب به بهره برداری رسیدند تا این منطقه باز هم در کسب گواهینامه های زیست محیطی و تحقق اهداف زیست محیطی خود گام دیگری برداشته باشد.

وی تصریح کرد: افتتاح رسمی این پروژه ها با حضور محمدعلی شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و همچنین دیگر مسئولان منطقه روز گذشته در محدوده شمال غرب تهران در مقابل درس های خبری صورت گرفت.

مولایی افزود: منطقه 22 به عنوان منطقه پیشتاز در کسب عناوین زیست محیطی،‌ در به کارگیری انرژی های نو و تجدیدپذیر پیشگام و الگوی دیگر مناطق تهران است.
وی تاکید کرد: با تجهیز 3ساختمان اصلی منطقه شامل ساختمان اصلی منطقه، اسکان کارگری و شهرداری ناحیه یک و همچنین سرای محله زیبادشت بالا به المان‌های انرژی‌های نو، نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، توریس بادی هیربدی و غیره این ساختمان‌ها به عنوان ساختمان انرژی به شهروندان معرفی می‌شوند.
شهردار منطقه22 بیان کرد: بوستان دوستدار کودک واقع در ناحیه یک منطقه نیز با تجهیز به پایه چراغ‌ها و آلاچیق‌های خورشیدی مجهز به توربین بادی هیبرنیاک برای تامین برق خود، به عنوان بوستان انرژی، نمونه‌ای کامل از چگونگی به کارگیری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: راه اندازی رسمی اولین پکیج فاضلاب در 20 چشمه از سرویس‌های بهداشتی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر نیز اتفاق خوبی بود که در ادامه بهره برداری از پروژه‌های همگام با محیط زیست صورت گرفت.

شهردار منطقه22 در پایان گفت: این برنامه پس از نظارت دوره‌ای ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در منطقه22 و تشریح برنامه‌ها و اقدامات زیست محیطی این منطقه هم چنین اعلام امتیاز عالی در عملکرد زیست محیطی منطقه صورت گرفت.

لازم به ذکر است این پکیج طراحی شده که امکان تصفیه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده سرویس های بهداشتی را در آبیاری بوستان جنگلی چیتگر فراهم می‌کند و حجم پکیج تصفیه فاضلاب 14 متر مکعب است و کیفیت پساب خروجی آب مطابق با استانداردهای روز اروپاست.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ساختمان ، انرژی ، مولایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار