وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تلاش است خرماي توليدي در کشور را در سازمان جهاني مالکيت فکري (WIPO) به ثبت برساند.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه  خبرنگاران جوان، مديرکل حمايت از مالکيت صنعتي وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نشست با اعضاء اتاق بازرگاني سيستان و بلوچستان با اشاره به اينکه هم اينک پنج منطقه در کشور از جمله سيستان وبلوچستان خرماي مرغوب توليد مي کنند گفت: اين وزارت خانه در صدد است با استفاده از قابليتهاي اين مناطق خرماي ايران را در سازمان جهاني مالکيت فکري (WIPO) به ثبت برساند.

کالاهاي ثبت شده در اين سازمان جهاني علاوه بر معرفي اين کالا ارزش افزوده را هم براي توليد کنندگان اين کالا خواهد داشت.

ميرصالحي با اشاره به ضرورت ثبت کالاهاي مهم و استراتژيک ايران در سازمانهاي بين المللي گفت: هم اکنون فرش ايران به ثبت جهاني رسيده است و کالاهايي نظير خرما،زعفران،زرشک، عناب و پسته در مراحل ابتدايي ثبت است که اين کار تا يکسال طول مي کشد.

ميرشکاري رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت سيستان وبلوچستان نبود مراکز بسته بندي خرما در اين استان را يکي از چالشهاي پيش رو توليدکنندگان عنوان کرد که براي رفع اين مشکل کارخانه فرآوري خرما، در ايرانشهر با 90 درصد پيشرفت فيزيکي در حال ساخت است و به زودي راه اندازي خواهد شد.

هم اکنون 5 هزارو 437 هکتار از اراضي کشاورزي سيستان وبلوچستان زيرکشت نخيلات است که سالانه از اين سطح زير کشت بيش از 3 هزار تن خرما برداشت مي شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرما ، صنعت ، تجارت ، بازرگانی ، کشت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار