مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور گفت: تاکنون 500 واحد صنعتی کوچک کشور از اعتبار این صندوق استفاده کرده‌اند.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعقلی وظیفه این صندوق را اعتبارسنجی واحدهای تولیدی کوچک و تأمین ضمانت نامه برای بانک‌ها به منظور استفاده از تسهیلات، عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر 500 واحد تولیدی از وثیقه این صندوق به میزان 200 میلیارد تومان بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در زمان حاضر با 9 بانک قرارداد دارد گفت: به‌زودی پنج بانک دیگر به این بانک‌ها افزوده می‌شود.

تعقلی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را شرکتی کاملاً دولتی توصیف کرد و افزود: این صندوق بجای وثیقه، عملکرد و کارایی صنایع کوچک را مدنظر قرار می‌دهد.

وی سقف اعتبار برای هر فرد حقیقی و حقوقی را یک میلیارد تومان اعلام کرد و از افزایش آن تا سقف سه میلیارد تومان در صورت تصویب صندوق خبر داد.

تعقلی تصریح کرد: این صندوق 70 تا 85 درصد اصل و سود تسهیلات را نزد بانک‌ها تضمین می‌کند و مابقی خود بانک‌ها با استفاده از وثیقه ساده تر از متقاضی دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تصریح بر اینکه استان قم، ضریب خسارت پایین تری نسبت به سایر استان‌ها دارد گفت: در سال گذشته، واحدهای تولیدی قم از 6 میلیارد تومان تسهیلات با تضمین این  صندوق استفاده کردند که این میزان امسال بر اساس برنامه ریزی به 20 میلیارد تومان خواهد رسید.

تعقلی تاکید کرد: نماینده این صندوق در همه استان‌ها از جمله قم مستقر است تا با سرعت بیشتری به واحدهای تولیدی خدمت رسانی شود.

وی از همه واحدهای تولیدی کوچک خواست برای تسهیل کارشان از خدمات این صندوق استفاده کنند.

هم اکنون 80  هزار واحد صنعتی کوچک در کشور فعال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار