کارشناس اقتصادی گفت: به علت ساختار مالیاتی نادرست، افزایش مالیات ارزش افزوده توجیه اقتصادی ندارد.

محمدحسین فاتحی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: ساختار مالیاتی موجود در اقتصاد کشور نامناسب است و نحوه اجرای آن صحیح نمی‌باشد.
 
وی ادامه داد: مالیات ارزش افزوده که هرسال افزایش یک درصدی دارد و این موضوع کمی ابهامات را به وجود می‌آورد و به نظر می‌رسد از نظر شرایط اقتصادی فعلی توجیه پذیر نباشد چرا که متضرر افراد متوسط و کارمندان جامعه می‌شود، آنها انضباط مالی دارند و مالیات را قبل از دریافت حقوق پرداخت می‌کنند.
 
فاتحی گفت: متأسفانه سیستم مالیاتی در حال حاضر صحیح نمی‌باشد چون تنها از دسترس‌ترین افراد مالیات دریافت می‌شود و کسانی که درآمدهای بالاتری دارند مالیات را به درستی پرداخت نمی‌کنند.
 
این کارشناس اقتصادی گفت: در بحث مالیات توجهی به توانایی افراد نمی‌شود بلکه مالیات از کار و فعالیت گرفته می‌شود، اصل مالیات ارزش افزوده دریافت از مصرف‌کننده است که متأسفانه فعلا به این نحو دریافت نمی‌شود.
 
فاتحی گفت: تعریف  از مالیات در کشور نادرست است و دولت برای جبران کسری بودجه دست به هر کاری می‌زند که بهترین آن درآمدهای مالیاتی می‌باشد که به درستی اجرا نمی‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار