استفاده از قوانین مکانیک و انتخاب الیاف مناسب سبب تولید نوعی چادر مسافرتی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز مخصوص علاقه‌مندان به سفر شده‌است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان برای علاقه‌مندان به سیروسفر و ماجراجویی در طبیعت نوعی چادر مسافرتی منحصربه‌فرد ساخته‌اند که در یک کیسه کوچک جا می‌شود و حتی می‌تواند مانند یک کوله‌پشتی سبک همه جا در اختیار کاربر خود باشد.


گفتنی است، این چادر منحصربه‌فرد به نام Heimplane دارای بدنه‌هایی از جنس پلاستیک است که توسط یک تلمبه کوچک از هوا پرشده و شکل اصلی چادر را تشکیل می‌دهد.

بررسی‌ها  نشان می‌دهند، این چادر که متناسب برای جای‌دهی دو فرد بزگسال است، در حدود 3 هزار و 800 پوند قیمت دارد و حتی در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی و بادهایی با سرعت بیش از 110 مایل در ساعت می‌تواند استقامت داشته باشد.


این چادر توسط یک شرکت آلمانی ساخته شده و از زمان بازکردن چادر تا اتمام فرآیند بادکردن ستون‌های آن و استقرار چادر کمتر از 4 دقیقه زمان به خود اختصاص می‌دهد.

این چادر تنها برای ماندگاری برروی زمین به 4 میخ احتیاج دارد که آن را برروی زمین ثابت نگه‌دارد.


سازندگان این چادر ادعا کرده‌اند با استفاده از آن مشکل افراد برای نصب چادر در هنگام مسافرت تا حد زیادی برطرف می‌شود و از طرف دیگر حمل و نقل آن بسیار ساده و آسان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار