هیچ‌کدام از فیلم‌های سی‌سومین دوره جشنواره فجر نظر دولت را به خود جلب نکردند

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور خانواده و زنان در گفتگو با خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران پیرامون تدابیر اندیشیده شده برای حضور بیشتر و مؤثر‌تر بانوان کارگردان در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره فجر گفت: در دوره‌ی قبل تنها نیکی کریمی به عنوان کارگردان زن در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و از آنجایی که ما متولی اصلی این موضوع نیستیم و به عنوان هماهنگ کننده از جایگاه ستادی می‌توانیم نقش داشته باشیم.

مولاوردی اظهار داشت: یک کار گروه فرهنگی با حضور نیکی کریمی و تعدادی از هنرمندان خانم تشکیل دادیم و از حاضران راهکارهایی برای تقویت جایگاه زنان مخصوصاً حضور پررنگ‌تر کارگردانان خانم در سینما خواسته شد که امیدواریم در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره فجر این حضور پررنگ‌تر شود.

در خصوص خانواده محور بودن فیلم‌های این روزهای سینما گفت: بدون شک هنر که سینما هم جزئی از آن است تأثیر بسزایی در تبلیغ و ترویج یک خانواده سالم که بر مبنای مشارکت بنا شده باشد، دارد و سینما نقش پررنگی را در تحکیم خانواده‌ها ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: البته به نظر من مسئولیت تلویزیون در این امر سنگین‌تر از سینما است. با توجه به اینکه مردم روزانه با سریال‌ها سر و کار دارند تلویزیون به اندازه‌ِ زیادی در شکل دادن به ذهنیت جوانان نسبت به خانواده نقش دارد.

مولاوردی عنوان کرد: در سی‌و‌سومین دوره جشنواره فیلم فجر قرار شد به فیلمی که متناسب با ارزش‌ها  و معیارهای خانواده باشد جایزه‌ای تعلق گیرد که فیلمی پیدا نشد. فیلم‌های این دوره نیز نتوانستند در زمینه‌ی خانواده نظر دولت را به خود جلب کند. بنابراین وظیفه‌ی دولت و مراکز مرتبط است که اگر فیلمی به عنصر خانواده به عنوان بنیادی‌ترین مسئله‌ی جامعه درست پرداخته باشد از آن تقدیر به عمل آورند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار