این روزها فروشگاه هایی پر از لباس های تاناکورا در سطح شهر کم نیست که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

لباس هایی بدون تاریخ انقضابه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تاناکورا فروشی در سطح شهر آنچنان رواج پیدا کرده که با لباس های شیک و رنگارنگ و با برندهای به ظاهرخارجی، مردم را به سوی خود می کشاند.

*آیا این لباس ها واقعا خارجی هستند

بخشی از بازار تاناکورا فروشان،‌اختصاص به تک فروشی لباس های مارک دار و برندهای معروف دنیا در عرصه پوشاک دارد که البته فروشندگان آنها را با قیمت بالاتری نسبت به سایر اقلام پوشاک به فروش می‌رسانند در فروشگاه های تاناکورا که در خیابان مولوی تهران وجود دارد، قیمت ها بسیار نازل است و در مقایسه با فروشگاه های تاناکورایی که در خیابان ولیعصر و شریعتی مشغول به کار هستند، اجناس بی کیفیت تر و با قیمت ارزانتر عرضه می‌شود.

*تفاوت قیمت لباس های تاناکورا از شمال شهر تا جنوب آن

با توجه به قیمت نازل اجناس و البسه در فروشگاه های تاناکورای پایین شهر و این که برخی ازلباس های عرضه شده در این فروشگاه ها درای برندهای خارجی نیز هستند، داستان پوشاک تاناکورا در شمال شهر رنگ و لعاب دیگری دارد به طوری که مشتریانی که پای خود را در مغازه های بالای شهر می‌گذارند،‌شیک پوش تر از مشتریانی هستند که برای رفع حاجت خود، روانه مولوی می‌شوند.

این دسته از مشتریان خوش پوشی و تنوع طلبی برایشان خیلی مهم است، اما از آن جا که نیاز برای آنها هزینه بر است و از همه مهمتر، بسیاری از برندهای مطرح دنیا، در ایران نمایندگی رسمی ندارد، ترجیح می‌دهند که لباس های خود را از این مغازه ها تهیه کنند و البته استدلالشان این است که حداقل، برند اصل را به تن می‌کنند.

*لباس های تاناکورا از کدام کشور ها وارد می‌شود

با توجه به این که بسیاری از برندهای مطرح دنیا، در ایران نمایندگی رسمی ندارد و خریداران ترجیح می‌دهند که لباس های خود را از مغازه های بالای شهر تهیه و از دست دوم فروشی ها انتخاب کنند، این روزها بازار خرید و فروش پوشاک دست دوم داغ است اما یک سوال جدی،‌ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است که لباس های تاناکورا از کدام کشورها وارد ایران می‌شوند؟
اگر چه اطلاعات موثقی در این زمینه وجود ندارد، اما برخی از گفته‌ها حاکی از آن است که هند و پاکستان از مهمترین صادر کنندگان لباس دست دوم به کشور ما هستند و در کنار این 2کشور از عراق و برخی کشورهای اروپایی هم نام برده می‌شود.

*لباس هایی که قاچاقی وارد می‌شوند

با توجه به این که بیشتر لباس های تاناکورا از کشورهای هند و پاکستان و برخی کشورهای اروپایی به ایران وارد می‌شود، نکته قابل توجه این است، برای ورود کالاهای دست دوم به کشور جز در مواردی خاص مجوز صادر نمی‌شود و لباس های تاناکورا نیز به صورت غیر مجاز و قاچاق از مرزهای شرقی و غرب وارد کشور می‌شوند.

*شرقی و غربی بودن لباس های تاناکورا

با توجه به این که این لباس ها از مرزهای شرقی و غربی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، برخی افراد جامعه شاید به دلیل چشم و هم چشمی و یا به دلیل ایجاد تنوع در نوع پوشش به خرید لباس های تاناکورا روی می آورند و برخی نیز به دلیل ارزانی این لباس ها و در عین حال شیک بودن آن ها به سوی خرید این البسه می روند.

دکتر حمید عمادی متخصص بیماریهای عفونی در این باره می‌گوید: شاید لباس های تاناکورا بعد از جوشاندن،‌شستن و اتوکردن مشکل جدی پزشکی نداشته باشد ولی هیچ گاه نمی توان توصیه به پوشیدن آنها کرد، زیرا بسیاری از میکروب ها حتی بعد از شستن هم از بین نمی‌روند و تا زمان زیادی دوام می‌آورند، مثل قارچ‌ها که می‌توانند عامل خطرزایی برای افرادی که از این لباس ها استفاده می‌کنند باشند و اگر به بدن افراد منتقل شوند ابتدابا خارش و مشکلات پوستی و بعد با خطرات جدی عفونی همراهند در واقع نمی‌توان به مصرف کنندگان این لباس ها اطمینان داد که پوشیدن تاناکورا اگر تا به حال برایشان مشکلی ایجاد نکرده همیشه همینطور خواهد بود چون خیلی از ویروس های این بیماری بعد از مدت طولانی خود را نشان می‌دهند.

*باید و نبایدهای تاناکورایی 

نکته قابل تامل این است که خانواده ما با وجود لباس های تازه و نو و یافتن این لباس ها در فروشگاه های دسته اول فروشی، به سوی خرید لباس های تاناکورا روی می آورند و با غیر بهداشتی بودن این البسه کنار می‌آیند و آن را لباس برای یک شب رویایی می‌دانند که می‌توانند از آن در میهمانی ها استفاده کنند.

با توجه به مطالب ذکر شده درباره آسیب های لباس های تاناکورا به بهداشت و سلامت فردی، بهتر است که خانواده ها در هنگام انتخاب و خرید لباس های خود، دقت بیشتری بر روی کیفیت و بهداشت آن داشته باشند.

گزارش : نگار قدیمی

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار