سفیر روسیه در لبنان، اخبار توافق این کشور را با غرب بر سر حل بحران سوریه بدون حضور "بشار اسد" تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الجمهوریه لبنان؛ "الکساندر زاسپکین،" سفیر روسیه در لبنان، ضمن تاکید بر حمایت این کشور از "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، اعلام کرد: کسی حق ندارد در تعیین سرنوشت سران سوریه دخالت کند. توافق مسکو با برخی مقامات غربی بدون در نظر گرفتن نقش "اسد" شایعه است. 

" زاسپکین" در ادامه افزود: مسکو نگران گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی داعش و النصره است. بیانیه ژنو 2012 (1390) کاملا روشن است و راهکار بحران سوریه در این چارچوب قرار دارد. صحبت درباره تعیین سرنوشت مقامات سوریه، موضوع داخلی این کشور است و هیچ طرف بین‌المللی حق ندارد در آن دخالت کند. روسیه نیز چنین کاری نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: سیاست روسیه در قبال سوریه با 4 سال پیش هیچ تفاوتی نکرده است، فقط از توسعه تروریسمی که داعش در منطقه بوجود آورده است نگران هستیم. بهترین راه برای رویارویی با تروریسم این است که طبق یک معیار یکپارچه و زیر چتر سازمان ملل با آن مبارزه شود.

سفیر روسیه در ادامه از استقلال و حاکمیت لبنان دفاع و از ثبات و امنیت این کشور حمایت کرد و گفت: روسیه ارزش تلاش لبنان برای مقابله با تروریسم را می‌داند؛ اما در چارچوب قوانین بین‌الملل از لبنانی‌ها می‌خواهد هر چه سریعتر مشکلات خود را - از جمله انتخاب رئیس‌جمهور- حل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
روس هار فقط به پول فکر مبکند هر کس پول ندهد دشمن است
آخرین اخبار