رسانه های چینی:

تحريم هاي گروه هفت روسيه را منزوي نمي کند

رسانه های چینی نوشتند شرکت نکردن مسکو در اجلاس سران گروه هفت، هیچ تاثیر منفی برای روسیه ندارد، کرملین به این موضوع آگاه است که حل مشکلات خاورمیانه و بحران اوکراین بدون روسیه ممکن نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های چینی اعلام کردند نبود مسکو در اجلاس گروه هفت در آلمان ، نفوذ مسکو را در جهان کاهش نمی دهد، بلکه به عکس بحران اعتماد نسبت به باشگاه کشورهای ایجاد می کند.
خبرگزاری شین‌هوا نوشت:«اینکه روابط میان غرب و روسیه در کانون مذاکرات اجلاس سران گروه هفت که 7 و 8 ژوئن در آلمان برگزار شد، قرار نداشت تعجب آور نیست. سران گروه هفت در پایان اجلاس اعلام کردند تازمانی که توافقات مینسک به طور کامل به اجرا درآیند تحریم ها همچنان پابرجا خواهد بود.»
این منبع همچنین خاطر نشان کرد گروه هفت که ماموریتش به حل مشکلات اقتصادی غرب بوده ؛ به یک «باشگاه ژئوپلتیک بسته» تبدیل شده است.
جوان جونگجی Zhuan Zungjie معاون موسسه روابط بین الملل چین معتقد است جامعه بین المللی در حال حاضر توجه بیشتری به گروه بیست، گروه "بریکس"، سازمان همکاری شانگ های و دیگر نهاد های بین المللی دارد تا به گروه هفت.
وی افزاید:«نفوذ و اعتبار گروه هفت در نبود روسیه کاهش می یابد. این کاهش نفوذ با بحران اعتماد به دلیل وجود در میان اعضای گروه هفت در مورد اوضاع اوکراین و مشکلات منطقه آسیا و اقیانوس آرام تشدید می شود.»این به معنی است که غیبت روسیه در اجلاس گروه هفت، تاثیر زیادی بر این کشور نخواهد داشت.
در نتیجه بی تردید اعضای گروه هفت نخواهد توانست از طریق تحریم های جدید مسکو را منزوی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار