معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور‌ گفت: دوره آموزشی عالی مدیریت بحران با حضور مسئولان برجسته کشوری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ مرتضی اکبرپور امروز در نشست خبری با اشاره به تاکیدات رهبری در زمینه مقابله با بحرانها گفت: در سیاستهای مقام معظم رهبری در حوزه بحران که شامل 9 بند است نیز گسترش آمادگی و آماده سازی مردم و مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است و  بر اساس این تاکید و فرمایش و تحقق فرمان رهبری‌ این کارگاه ها برگزار می‌شود.

وی‌ با‌ بیان اینکه ایجاد آمادگی مدیران برای مقابله با بحران ضروری است، گفت: در دولت تدبیر و امید این کارگاه های آمادگی از سوی مسئولان ارشد دنبال می شود وامیدواریم به جایی برسیم که مردم ما از زلزله و مخاطرات طبیعی ترسی نداشته باشند و گفتمان این کارگاه که آمادگی موثر‌ و بی درنگ از دولت تا جامعه است در این دوره دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: 5 دوره دیگر در مراکز استانها برگزار می‌شود و دوره هفتم در‌ تهران و با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود و دوره تبریز آغاز راه است.

اکبرپور نقش رسانه ها‌در انعکاس به هنگام اخبار را برجسته دانست و گفت: خبر رسانی سریع و هشدار سریع موجب کاهش تلفات به صورت جدی می شود.

وی با بیان اینکه جامعه باید به صورت آمادگی کامل در زمان بحران در بیاید، گفت: این آمادگی در تمام آحاد جامعه باید وجود داشته باشد و در کارگاه آموزشی 11 محور آمادگی مورد تاکید است.

سید مجید جدی‌، مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست خبری گفت:در سازمان مدیریت بحران تعریفی برای آمادگی اعلام کرده ایم و آمادگی را اطمینان در تدابیر مدیریت می دانیم و این آمادگی برای رسیدن به نقطه اطمینان سه شاخصه دارد و مدیران باید درک درستی از بحران داشته باشند و مدیر بحران باید بتواند هماهنگی را به خوبی میان دستگاه ها  ایجاد کند و این در حالی است که حدود 12 سال است که کارگاه های آموزشی مدیریت بحران در حال انجام است.

وی یادآور شد: در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی نگاهی آسیب شناسانه ای داشته ایم تا نواقص مرتفع شود و آمادگی موثر و پیوسته را مد نظر داریم.

محمد صادق پور مهدی ، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست  به زمینه آمادگی برای بحران و ساخت بناهای مستحکم اشاره و اظهار کرد: در کنار آمادگی باید از آموزشهای لازم برای مدیریت بحران نیز بهره مند شویم و مدیران امر آموزش و ممارست لازم را داشته باشند.

وی افزود: مدیرانی که در دوره های قبلی آموزشی حضور نداشتند الزام کردیم که حتما در این دوره آموزشی حضور داشته باشند.

همچنین در ادامه این نشست خبرنگاران به بیان سوالات خود پرداختند و در نهایت نیز بازدید خبرنگاران از کارگاه های آموزشی بازدید کردند.

انتهای پیام/د 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.