در حالی که مرسدس برتری خود را در رقابتها حفظ کرده است، کمپانیهایی چون فراری، رنو و هوندا باور دارند قوانین به جای سختگیرانهتر شدن باید آزادتر وضع شوند.
هورنر گفت: اگر سال آینده قوانین تغییر نکند، باید با آنها خداحافظی کنید. مرسدس کمی باید عاقلانهتر فکر کند. فدراسیون جهانی هم همین طور. باید به آینده فرمولیک فکر کنند.
وی افزود:اگر فرمولیک میتواند یک تأمینکننده موتور خود را از دست بدهد، قوانین میتوانند بدون تغییر باقی بمانند.
هورنر در ادامه گفت: رنو باور دارد اینکه موتورها مدام در شرایط فریز هستند، بدترین حالت ممکن است. این قوانین واقعاً سختگیرانه هستند. باید شرایطی باشد که تیمها بتوانند مانند این فصل آپدیتهایی برای موتور داشته باشند.
هورنر باور دارد مرسدس در گرندپری کانادا باری دیگر توانست قدرت خود را به نمایش بگذارد. چرا که در ده اتومبیل برتر، هفت اتومبیل از موتور مرسدس استفاده میکردند.
فورسایندیا و لوتوس احتمالاً از گرندپری استرالیا تاکنون به اتومبیلهای خود دست نزدند، اما در کانادا رقابت متفاوتی برایشان رقم خورد.
در کانادا قدرت موتور حرف اول و آخر را میزند و متأسفانه در رقابت بعدی در اتریش هم قدرت موتور اهمیت فراوانی دارد.
حتی اگر شاسی و راننده خوبی وجود داشته باشد، کم کردن فاصله بدون استفاده از قدرت موتور به هیچ عنوان ممکن نیست.