در هفتمین رقابت قهرمانی فصل ۲۰۱۵، لوئیس همیلتون راننده تیم ‫مرسدس‬ توانست در رده اول از خط پایان عبور کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران همیلتون که رقابت را از رده اول در استارت آغاز کرده بود، توانست این رده را تا پایان مسابقه هم به خوبی مدیریت کند و برای چهارمین بار در ‫مونترال‬ به پیروزی رسید.

بدین ترتیب، لوئیس همیلتون بعد از گرندپری ‫بحرین‬ دوباره توانست در سکوی نخست قهرمانی حضور داشته باشد و برای سی و هفتمین بار در تاریخ حضورش در ‫فرمول‌یک‬ برنده شود.

نیکو روزبرگ دیگر راننده تیم مرسدس در رده دوم رقابت را آغاز کرده بود. او با اینکه بخش بسیاری از رقابت را در فاصله ۱.۵ ثانیه‌ای لوئیس همیلتون سپری کرده بود، اما نتوانست به اندازه‌ای سریع باشد که از هم تیمی بریتانیایی خود سبقت بگیرد. او در پایان در همان رده دومی از خط پایان گذشت.

والتری بوتاس راننده تیم ‫ویلیامز‬ هم که از رده چهارم استارت زده بود، در نتیجه اسپین‌شدن کیمی رایکونن توانست به راحتی رده سومی را در اختیار بگیرد. والتری در این فصل برای اولین‌بار در سکوی قهرمانی دیده شد و این اولین رقابت فصل ۲۰۱۵ بود که پله‌های سکوی قهرمانی در پایان رقابت را مرسدس‌ و ‫فراری‬ تصاحب نکرده بودند.

فراری که با امیدهای بسیاری در گرندپری ‫کانادا‬ حضور یافته بود، توانست در رده‌های چهارم و پنجم از خط پایان عبور کند. کیمی رایکونن که رقابت را از رده سوم آغاز کرده بود، در نتیجه اسپین در پیچ U شکل، یک رده از دست داد و پس از بوتاس، در رده چهارم از خط پایان گذشت.

اما سباستین فتل دیگر راننده فراری باعث تحسین همگان شد. فتل رقابت را از رده ۱۸ آغاز کرد و بعد از اشتباه فراری در پیت استاپ، حتی تا رده ۲۰ هم به پایین سقوط کرد. اما در نتیجه رانندگی عالی و مدیریت خوب تایرها، این راننده آلمانی توانست در رده پنجم پرچم شطرنجی پایان را ببینند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار