نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت:سرمایه گذاری در بخش داخلی و خارجی راه حل برون‌رفت استان کردستان از مشکلات کنونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، سید احسن علوی گفت: متاسفانه موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران در استان ما پیش می آید باعث می شود آنها استان دیگری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

وی به 2 مسئله مهم در سا‌ل‌جاری اشاره کرد و افزود: امسال، سال تدوین برنامه‌ 5 ساله ششم توسعه است که در این راستا می توان پیشنهاداتی را داد که به استان‌های محروم توجه بیشتری شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کردستان جزو 8 استان محروم کشور است، بیان کرد:در این راستا باید دستگاه های اجرایی، مسئولان و مردم همگی تلاش کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از استخدام نیروهای غیربومی در پتروشیمی استان کردستان انتقاد کردوگفت:علیرغم اینکه استان کردستان 150 هزار بیکار دارد چرا باید نیروهای غیربومی در پتروشیمی استان استخدام شوند.

علوی تاکید کرد: باید نیروهای جوان، مستعد و بومی استان در صنایعی که ایجاد می شوند به کار گرفته شوند تا آمار بیکاری استان کاهش یاید.
وی اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرد و افزود: دغدغه ما حل مشکل بیکاری است و زمانی موفق می شویم آن را حل کنیم که برای جوانان استان اشتغالزایی ایجاد شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کردستان جزو هشت استان محروم کشور است، گفت: لازم است در استانداری جلسه‌ای در رابطه با برنامه ششم توسعه به عنوان اینکه کردستان یکی از استانی‌های محروم کشور است برگزار شود و نظراتی در این خصوص ارائه شود.

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر حرکت استان به سمت توسعه امیدوار کننده نیست، تصریح کرد: باید خودمان بتوانیم استان را اداره کنیم موانع توسعه استان رابرداریم.

وی با اشاره به اینکه بخش ساخت و ساز کشور نیز رو به تعطیلی است، گفت: 120 نوع فعالیت در بخش ساختمان وجود دارد که اگر این بخش فعال باشد اشتغالزایی زیادی در کشور ایجاد می‌شود.

علوی در پایان سخنان خود مهاجرت از روستاها را زنگ خطری برای استان دانست و افزود: افزایش حاشیه نشینی شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی، از بین رفتن کشاورزی و افزایش بیکاری از جمله پیامدهای این معضل است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.