نائب رئیس خانه اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت برنامه‌ای برای اقتصاد مقاومتی ارائه نکرد/ دوران پساتحریم نیاز به یک اقتصاد مقاوم دارد

نائب رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی در دولت قبل در حد برگزاری سمینار بود گفت: دولت کنونی بیشتر درگیر فضای تحریم بوده و هنوز برنامه‌ای را برای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین نکرده است.

دولت برنامه‌ای برای اقتصاد مقاومتی ارائه نکرد/ دوران پساتحریم نیاز به یک اقتصاد مقاوم دارد
علی صدری در گفتگو باخبرنگار اقتصاد کلان  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از درایت‌های تخصصی و روشنفکرانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد است اظهار داشت: متأسفانه برخی از صاحبنظران تعریف صریح و واضحی از اقتصاد مقاومتی ارائه نکرده‌اند و به سمتی رفته‌اند که اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد ریاضتی نشان داده‌اند.

نائب رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی این است که باید اقتصاد کشور به گونه‌ای باشد که در تمام شرایط تحریم و یا پساتحریم و یا هر گونه اتفاق دیگری مقاوم بوده و ضربه پذیر نباشد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد باید در برابر تمام شرایط ناملایم مقاومت کند ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی در دولت قبل تنها به برگزاری چند برنامه و سمینار خلاصه شد بدون اینکه خروجی داشته باشد.

وی افزود: در دولت کنونی نیز دو بحث مذاکرات هسته‌ای و کاهش تورم مورد توجه قرار گرفته و آن طور که باید و شاید اقتصاد مقاومتی مورد توجه نبوده است.

عدم تدوین برنامه مدون برای اقتصاد مقاومتی توسط دولت

صدری با بیان اینکه البته دولت بیشتر درگیر فضای تحریم و سیاست‌های به ارث رسیده از دولت قبل است گفت: انتظار داریم دولت برنامه جامع و کاملی را در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین کند تا نگاه خاصی به دوران پس از تحریم داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورت لغو تحریم اتوبان دو طرفه صادرات و واردات رونق می‌یابد و ما نمی‌توانیم با توسل به ابزارهایی همچون تعرفه و عوارض مانع واردات کالاها شویم.

نایب رئیس خانه اقتصاد ایران با تأکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: لازم است برنامه‌هایی جهت رونق بخش تولید که از بدنه‌های اصلی و موتور محرک اقتصاد است تدوین شود.

وی افزود: البته در کنار دولت بخش خصوصی نیز که مسئولیت بیشتر بنگاه‌های اقتصادی را بر عهده دارد برنامه‌های مقاومی را برای دوران پساتحریم و خروج از رکود تهیه کند.

صدری با بیان اینکه بخش حاکمیتی هنوز برنامه‌ای را برای اقتصاد مقاومتی تدوین نکرده است اظهار داشت: ریشه اقتصاد مقاومتی تنها در بخش‌های پولی و مالی نیست بلکه رویکرد دولت باید در توجه به زیرساخت‌هایی همچون فرهنگی، اجتماعی و توسعه یافتگی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.