کارشناس سازمان هواشناسی برای سه روز آینده در استان‌های غربی و جنوبی کشور پدیده گرد و خاک را پیش بینی می‌کند.

گرد و خاک پدیده غالب آسمان کشورکبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده اظهار کرد: طی دو روز آینده در ساعات اولیه شب دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرق زاگرس مرکزی بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: برای مناطقی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، البرز و بخش‌های جنوبی سمنان و شمال اصفهان باد و گرد و خاک پیش بینی شده است طی همین مدت در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت .

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین طی سه روز آینده در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و طوفان و گرد و خاک پیش بینی شده است و با توجه به اثر طوفان حاره‌ای از امروز تا پایان  هفته دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هم بارش‌های رگباری در بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود و طی سه روز آینده برای جنوب غرب و مناطقی از غرب و جنوب کشور پدیده باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده در پاره‌ای نقاط رعدو برق و باد و گرد و خاک پیش بینی شده است.

 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار