50 درصد داوطلبان مازندرانی در کنکور سراسری، در گروه علوم تجربی ثبت ‌نام کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری و به نق از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت ‌نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ‌94 از ساعت 18‌ روز یک‌شنبه 19‌ بهمن‌ ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده در روز یک‌شنبه سوم‌ اسفند ‌ماه پایان یافت.

سید علی قاسمی از شرکت حدود 16‌ هزار کنکور‌ اولی در کنکور سراسری امسال در مازندران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هر داوطلب برای شرکت در هر گروه آزمایشی باید کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه را داشته باشد، بنابراین داوطلبانی که بر حسب مورد متقاضی شرکت در دو گروه آزمایشی و یا سه گروه شدند به‌ترتیب باید دو یا سه کارت دریافت کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آزمون سراسری سال 94 برای هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج ‌گانه در یک جلسه برگزار می‌شود و داوطلبان باید به سئوالات عمومی و اختصاصی که به‌صورت چهار‌ گزینه‌ای است پاسخ دهند.

قاسمی با اعلام اینکه کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 تمام گروه‌های آزمایشی از روز یک‌شنبه 17‌ خرداد تا چهارشنبه 20‌ خرداد روی سایت سنجش sanjesh.org قرار دارد، افزود: افرادی که متقاضی دو یا سه گروه آزمایشی هستند باید بر حسب مورد نسبت به دریافت دو یا سه کارت اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پورش مازندران یادآور شد: در مازندران در شهرستان‌های نوشهر، تنکابن، کلاردشت، سوادکوه و نکا ادارات آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون بوده و در سایر شهرها مراکز و آموزش عالی مجری آزمون است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم مانند توجیه عوامل، تهیه لوازم سرمایشی مناسب در شهرهایی که آموزش و پرورش مجری برگزاری آزمون است صورت گرفته تا داوطلبان با آسایش خاطر آزمون را برگزار کنند، تصریح کرد: به این ترتیب آزمون داوطلبان در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنج ‌شنبه 21‌ خرداد، آزمون گروه هنر در بعد‌ از‌ ظهر پنج‌ شنبه، آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه‌ 22‌ خرداد و آزمون گروه زبا‌ن‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه برگزار می‌شود.

قاسمی گفت: نتیجه اولیه آزمون به‌ صورت کارنامه تنظیم شده و در هفته نخست مرداد 94 منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، داوطلبان ، گروه ، تجربی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.