واصف طالب‌اف در سفر یک‌ روزه خود به آذربایجان شرقی و در دیدار با هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه تبریز با تاکید بر استفاده از تجارب پزشکان دو طرف گفت: برای تبادل علمی بیشتر بین دو کشور، دانشکده ادبیات و زبان فارسی نیز در جمهوری نخجوان راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ وی گفت: دانشجویان ایرانی و نخجوانی در دو کشور، پل ارتباطی برای گسترش روابط بین دو کشور خواهند بود و آینده همکاری و تبادل علمی بین دو کشور نیز روشن است.

نیازی اوف وزیر بهداشت جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار قابلیتهای پزشکی آذربایجان شرقی را بهترین زمینه برای تبادل علمی و پزشکی بین دو طرف عنوان کرد.

وی زبان ترکی را نیز حلقه اتصال هر چه بیشتر بین جمهوری نخجوان و آذربایجان شرقی دانست و گفت: تبادل دانشجو بین دو طرف می تواند زمینه همکاری دیگری باشد، ضمن اینکه جمهوری نخجوان آماده است در بخش درمان نیز از تجارب و دانش بالای پزشکان ایران استفاده کند.

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به استقبال گردشگران سلامت نخجوان از قابلیتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد امکانات رفاهی و تسهیل روند رسیدگی به درمان این گردشگران، از اقدامات قابل توجه برای جذب هر چه بیشتر آنها شده است.

دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار اجرای طرح تحول نظام سلامت، ساخت بیش از هزار خانه سلامت در روستاهای استان و تمرکز بر اجرای برنامه های مراکز سلامت و طرح پزشک خانواده در مناطق حاشیه نشین را از دستاوردهای مهم در حوزه بهداشت در دولت تدبیر و امید برشمرد و از آمادگی استان برای به اشتراک گذاشتن این تجارب با جمهوری خودمختار نخجوان خبر داد.

پورمحمد رئیس دانشگاه تبریز نیز با اشاره به جایگاه 531 این دانشگاه در بین 750 دانشگاه برتر دنیا گفت: این دانشگاه برای مبادله دانشجو و استاد و همکاری های تحقیقاتی با جمهوری خودمختار نخجوان آمادگی کامل را دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.