رییس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت:پارک علم و فناوری از منابع خود حدود 500 میلیون تومان تسهیلات به 45 شرکت دانش بنیان پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  خالد سعیدی در دیدار شرکت های دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری با نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به وجود 18 شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: تاکنون 174 نفر ایده های خود را به پارک علم و فناوری ارایه کرده اند.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان می تواند در رشته های زیست محیطی ، کشاورزی، ژئوفیزیک، آب و فاضلاب، فیزیولوژی و ژنتیک فعالیت کند اما سه گرایش کشاورزی، ICT و معدن اساس پارک علم و فناوری استان است.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان بیان کرد: علیرغم وجود پتانسیل ها و ظرفیت های استان در بخش معدن اما تاکنون پارک علم و فناوری در زمینه معدن ایده ای جذب نکرده است.

وی ارایه خدمات مشاوره ای و آموزشی را از جمله خدمات پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان برشمرد.

سعیدی، جذب کمک مالی و اعتبارات از مرکز را مرهون راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان دانست و گفت: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان یک نیاز ضروری است و مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر راه اندازی آن تاکید ویژه ای داشته اند.

سعیدی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کردستان گفت: حمایت از صاحبان ایده و مراکز رشد و فناوری و شرکت های دانش بنیان می تواند تا حدودی مشکل بیکاری استان را حل کند.

وی لازمه رشد و توسعه کشور را مرهون توسعه استان کردستان و رفع معضل اشتغال دانست و گفت: در همین راستا تمام دستگاه های استان باید توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان درپایان گفت: کمبود فضا و زمین از مهمترین مشکلات پارک علم و فناوری استان است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.