
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: با بهره گیری از این فناوری، ابتدا دستگاه اول با هوای داغ و فشرده آسفالت را نرم کرده و سپس پس از جمع آوری ، فشرده سازی و با احیای قیر ،مرحله ترمیم و پخش آسفالت در همان لحظه انجام می شود.
محمدرضا نازک کار با اشاره به اینکه تاکنون 10 و نیم کیلومتر از محور رشت- انزلی توسط این دستگاهها ترمیم و بازسازی شده است افزود: این عملیات در راههای پرتردد استان در حال اجرا است.
همچنین مسعود فرحی پور مجری این طرح ، مزیت این فناوری نسبت به روش های قدیمی را ، کاهش زمان، سرعت عملیاتی بالا، صرفه جویی 30 درصدی هزینه، کیفیت مطلوب آسفالت، صرفه جویی 80 درصدی مصالح و کاهش آلودگی اعلام کرد.
وی گفت: با استفاده از این ماشین آلات می توان روزانه هزار متر عملیات ترمیم و احیای آسفالت را انجام داد.انتهای پیام/س