رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات با بیان اینکه"نهاد عالی اصلاح‌طلبان" وجود خارجی ندارد، گفت: فقط دو شورای "کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" و"شورای راهبردی اصلاح‌طلبان" در زمینه انتخابات از سوی جریان اصلاحات فعالیت می‌کند.

"فرج کمیجانی" رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انشار اخباری درباره تشکیل "نهاد عالی اصلاح‌طلبان" با بیان اینکه این نهاد وجود خارجی ندارد، اظهارداشت: در بحث انتخابات و در جریان اصلاحات، تنها دو شورا شکل گرفته که اولی "کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" و شورای دوم شامل "شورای راهبردی اصلاح‌طلبان" است.

وی در ادامه با بیان اینکه بین این دو شورا تقسیم کار صورت گرفته است، ادامه داد: در این راستا بخشی از کارها را شورای راهبردی اصلاح‌طلبان و بخش دیگر را کمیته انتخابات شورای هماهنگی برعهده دارند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات همچنین با اشاره به جلسه برگزار شده با حضور رئیس دولت اصلاحات و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: جلسه تشکیل شده به انتخابات پیش رو و شکل‌گیری نهاد جدید اصلاحات ارتباطی ندارد و من به عنوان رئیس شورای هماهنگی اصلاحات اعلام می‌کنم هیچ نهادی تا به امروز  به اسم "نهاد عالی اصلاح‌طلبان "شکل نگرفته و گردهمایی ذکر شده تنها گعده دوستانه‌ای بوده است که نتیجه این قبیل دورهمی‌ها به دو شورای نامبرده منتقل می‌شود.

کمیجانی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ اختلافی بین این دو شورا وجود ندارد اما متأسفانه عده‌ای قصد دارند بین این دو اختلاف ایجاد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هفته‌نامه "صدا" ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران در شماره 16 خرداد طی یادداشتی مدعی شد که "اولین جلسه  نهاد عالی اصلاح‌طلبان برگزار شد".

بر اساس خبر "صدا"، این نهاد، مجلس مشورتی است که در آن سران جریان اصلاحات و نمایندگان احزاب موثر حضور دارند.

"صدا" در ادامه خبر اختصاصی خود نوشت: " در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان، سید محمد خاتمی، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان حضور داشتند.

موسوی خوئینی‌ها به نمایندگی از مجمع روحانیون مبارز، هادی خامنه‌ای به نمایندگی از مجمع نیروهای خط امام و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، حسین مرعشی به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی ایران و اکبر ترکان به نمایندگی از حزب اعتدال و توسعه در این جلسه حاضر بودند. این جلسه در دفتر سید محمد خاتمی در خیابان یاسر و با دعوت وی برگزار شد."

ارگان کارگزاران نتیجه این جلسه را اینگونه عنوان کرد: "در پایان همین جلسه مقرر شد: ۱- از دولت خواسته شود از حقوق همه نامزدها دفاع کند. ۲- راهبرد اصلاح‌طلبان نیز در انتخابات، حمایت از دولت باشد. ۳- تاکید بر اینکه فقط یک لیست در انتخابات منتشر شود و در شهرهایی که تک نامزدی هستند نیز فقط یک نامزد معرفی گردد. ۴- به تمام اصلاح‌طلبان ابلاغ و اعلام شود که علیه یکدیگر مصاحبه نکنند و ۵- ساز و کار رابطه میان سه شورای مشورتی، شورای هماهنگی و نهاد عالی از سوی همه پذیرفته شود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار