محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان دوره سوم ریاست خود بسکتبال ایران را به ژیان تشبیه می کرد اما آیا در دوره جدید ریاست وی، عصر ژیان هم به پایان رسیده است؟

ژیان بسکتبال با چه مدلی عوض می شود؟
به گزارش خبرنگار بسکتبال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود مشحون در مجمع انتخاباتی ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای چهارمین بار متوالی به ریاست فدراسیون بسکتبال انتخاب شد. وی که در وعده های انتخاباتی خود از تغییر ساختار خبر داده بود، در شروع کار ابتدا علی توفیق یکی از مربیان جوان بسکتبال را به عنوان دبیر فدراسیون برگزید.

مشحون ایده های دیگری را هم با تشکیل کارگروه و انتخاب نفرات جدید در سر دارد. خرد جمعی، تشکیل 5 کارگروه، تغییر ساختار، دعوت از همه و کار با مربیان منتقد تیم ملی جوانان عباراتی بودند که بعد از فینال لیگ حرفه ای از دهان رئیس فدراسیون شنیده شدند. 

قرار بر این است که روز 23 خرداد یک گردهمایی با دعوت از تمام اهالی بسکتبال نیز انجام شود تا این صحبت ها رنگ واقعی تری به خود بگیرند.

گردهمایی با 5 کار گروه


اولین قدم در راه تغییر ساختار فدراسیون روز شنبه 23 خرداد در هتل المپیک برداشته می شود.
محور اصلی این گردهمایی تشکیل 5 کارگروه با عناوین زیر است:

داوران و ناظرین

مربیان

پیشکسوتان و کارشناسان

اصحاب رسانه

استان ها
 
فلاش بک به دوران ژیان

از دوران قبلی ریاست مشحون در فدراسیون بسکتبال مدت زیادی نمی گذرد. دوره ای که با اتمام آن سوالاتی در مورد رو به جلو نبودن بسکتبال کشور از رئیس فدراسیون مطرح شد. پاسخ او تشبیه بسکتبال ایران به ژیان مقابل بنز کشورهای دیگر بود. 

با شروع دوره چهارم ریاست مشحون این سوال به ذهن می رسد که آیا دوران تفکر ژیان به پایان رسیده است؟ یا تغییر ساختار فعلی تنها به تغییر رنگ ژیان معطوف است و معنی تغییر اساسی را نمی دهد؟ به قول یکی از اهالی بسکتبال فعلا با عینک خوش بینی به قضایا نگاه می شود.

سکوت منتقدان

منتقدان فدراسیون بسکتبال در چند هفته اخیر سیاست سکوت را برگزیده اند. تغییر رویه قبلی فدراسیون خواسته اصلی منتقدان بود. راه این تغییر نیز در انتخاب شخص جدید بر مسند فدراسیون جستجو می شد اما با انتخاب دوباره مشحون تنها چاره اعتماد به تغییر تفکرات قبلی دیده می شود.

منتقدان فدراسیون با همین سکوت منتظر نتایج تصمیمات جدید مشحون هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار