دبیر جدید فدراسیون بسکتبال با رد نظرات مربوط به مدیریت تک نفره اعتقاد دارد در فدراسیون بسکتبال خرد جمعی حاکم است.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال که از هفته قبل کار خود را در سمت جدید آغاز کرد، در گفتگو با خبرنگار بسکتبال باشگاه خبرنگاران در مورد کمکی که در این سمت به بسکتبال می کند، توضیح داد: ابتدا بگویم که باعث افتخار است در سمتی دیگر به جامعه بسکتبال کمک می کنم. من سوای کار بسکتبال به دلیل تحصیلاتم در شغلی بودم که مدیریت اقتصادی و فنی در آن همزمان بود. امیدوارم با آن تجربیات هر چند اندک بتوانیم سیستمی را طراحی کنیم که مکانیزم اقتصادی فدراسیون بسکتبال را به سمت فرایندی ببرد که مستقل از سایر ارگان ها باشد.

توفیق اعتقاد دارد برای موفقیت در این کار به زمان نیاز است و در همین راستا کمیته ای اقتصادی نیز در فدراسیون بسکتبال تشکیل می شود.

خرد جمعی در فدراسیون حاکم بود که آمدم

فدراسیون محمود مشحون همیشه متهم به مدیریتی از بالا به پایین و تک نفره بوده است. توفیق در پاسخ به میزان فضای کار خود در این فدراسیون گفت: قطعا فضایی هست که حالا من هستم. در فدراسیون اینطور نیست که تنها محمود مشحون صحبت کرده باشد. اتفاقا در جلسه ای که از من خواسته شد که به فدراسیون بیایم، گزینه های مختلفی مطرح شد که بیشترین رأی را من آوردم. واقعا در این مورد خردجمعی حاکم بود و با صحبت به نتیجه نهایی رسیدند.

وی در مورد دبیر قبلی فدراسیون ادامه داد: خمجانی نیز استاد و بزرگ بنده است. اگر در جایگاه او قرار گرفتم، پست دبیری را تحویل گرفتم که قهرمان آسیا بوده و سابقه رفتن به المپیک و جام جهانی را داشته است. با این شرایط کار من مشکل است. حالا باید در فدراسیونی که این مقام ها را داشته بیشتر کار کنم تا جای خود را حفظ کنم. مثل مربی ای که تیم قهرمان را تحویل می گیرد.

بی انصافی است منکر زحمات شویم

توفیق تاکید کرد: نفرات قبلی حتما زحمت کشیده اند. واقعا بی انصافی است که منکر زحمات تمام بزرگانی باشیم که در فدراسیون گذشته و فعلی بوده اند. در مورد ریاست فدراسیون هم دو مقوله هست. گاهی یک رئیس به صورت تشریفاتی از بیرون می آید و کار مدیریت را انجام می دهد اما گاهی مدیر خودش از بطن ورزش است. مشحون از بطن بسکتبال آمده است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که مشحون قهرمان و کاپیتان این مملکت بوده است. نه از جهت فنی بلکه از نظر مدیریتی هم تمام سطوح را تجربه کرده است. من نمی توانم حالا که در این پست هستم، از تجربیات او استفاده نکنم. او نظارت می کند، نظر کارشناسان را می گیرد و این نظرات را به مشورت می گذارند. من همیشه این روند را چه در زمان مربیگری و چه در کار ستادی فعلی دیده ام.

به مربی ایرانی اعتقاد دارم

توفیق در شروع کار خود با چه مسائلی روبرو است؟ دبیر فدراسیون بسکتبال توضیح داد: افق کوتاه مدت ما اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی یونان است. برنامه صدور روادید و اعزام به مجارستان، مشغولیت فعلی ما است. امیدوارم با وقفه ای که به خاطر انتخابات افتاد، چیزی از قلم نیافتاده باشد اما تمام اعضا کمیته بین الملل به دنبال روادید مجارستان و یونان هستند.

وی تاکید کرد که محمد یوسف وند و رضایی دو بازیکن جا مانده از اردوی صربستان هم امروز به سفارت فرستاده می شوند تا مشکل خاصی برای آنها وجود نداشته باشد. 

توفیق گفت: برنامه انتخاب مربی بزرگسالان و اجرایی کردن برنامه های آن مربی برای کسب سهمیه المپیک هم از دیگر کارهای ما است. قرار است هیات رئیسه فدراسیون تا قبل از 23 خرداد به یک جمع بندی نهایی در این زمان برسند. گزینه های مختلفی روی میز است. اعتقاد برخی به مربیان خارجی و اعتقاد برخی دیگر به گزینه های داخلی است. من هم به عنوان یکی از اعضا، با توجه به زمان کوتاه و اعتقاد به دانش و لیاقت مربیان ایرانی به گزینه های ایرانی اعتقاد دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار