انتقاد حقانی در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورا:

فرمانداری و استانداری زمینه ماندگاری روغن نباتی را در تهران فراهم نکنند

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت:‌ فرمانداری و استانداری زمینه تسهیل گری ابقاء کارخانه روغن نباتی قو را در شهر تهران فراهم نکنند چراکه معضلات زیست محیطی فراوانی را برای شهر تهران فراهم کرده است.

فیروزگرانی// فرمانداری استاندارد زمینه تسهیل گری ماندگاری روغن نباتی را در تهران فراهم نکنند/ ساخت و ساز در پارک سعادت آبادبه گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورا که صبح امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد، با اشاره به معضلات زیست محیطی فراوان کارخانه روغن نباتی قو برای تهران اظهار کرد:‌ این کارخانه از سال 1331 برای پنبه پاک کنی و روغن کشی تاسیس شد و همواره معضلات زیست محیطی را برای اهالی این محل ایجاد کرده است.

وی افزود: این کارخانه 21 سال پیش بر اساس رای بند 20 ماده 55 باید از شهر خارج می‌شد اما هنوز متاسفانه این اتفاق نیفتاده و بیشترین شکایت مردم این محل خیابان آذری و خیابان بعثت از پساب و بوی بد این کارخانه است.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با اشاره به قدمت تاریخی سند تخلیه این کارخانه از شهر تهران تصحیح کرد:‌ از سال 1373 و بر اساس رای بند 20 ماده 55 حکم خروج این کارخانه صادر شده تا از منطقه مسکونی خارج شود، اما بارها در طی سال‌های متمادی یک، دو و 10 سال مهلت خواسته است و در نهایت در سال 1390 از بنیاد شهید به بخش خصوص منتقل شد و از آن سال تا کنون هنوز جلسات متعددی برای خود آن ایجاد شده اما هیچ کدام از آن‌ها اجرایی نشده است.

وی با اشاره به بهانه گیری برای بیکاری کارگران این کارخانه اضافه کرد: عبدالهی بارها تکرار کرده که نگران بیکاری کارگران نباشید، چرا که در شهرداری به کار گرفته می‌شوند اما متاسفانه فرمانداری استانداری زمینه تسهیل گری برای بقای این کارخانه را فراهم می‌کنند.

حقانی ادامه داد: باید یک تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود، چرا که اگر این کارخانه در نزدیکی محل سکونت مسئولان مربوطه بود، آیا همینطور سهل انگارانه در مورد آن تصمیم گیری می‌کردند؟

حقانی تاکید کرد: از سال 73 متناوب رای تمدید گرفته است و در جلسه پایانی که در فرمانداری تشکیل شد، تصمیماتی نیز گرفته شده که باید مورد بررسی قرار گیرد و انتظار داریم که این دو نهاد فرمانداری و استانداری زمینه تسهیل گری برای بقای این کارخانه فراهم نکنند.

حقانی در تذکر دوم خود به ساخت و ساز در پارک سعادت آباد اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه در منطقه سعادت آباد، 24 متری، کوچه سوم شرقی ساخت و سازی در پارکی با 21 سال قدمت انجام می‌شود که مورد اعتراض اهالی این منطقه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر ادامه داد: ساخت و ساز در قسمتی از این پار ک در حالی انجام می شود که قسمت دیگر پارک از امکانات تفریحی، تاسیسات آب رسانی و دیگر امکانات برخوردار است، متاسفانه در قسمت دیگر ساختمانی 10 طبقه ساخته می‌شود.

حقانی تاکید کرد: شهرداری باید ترتیبی را اتخاذ کنند تا زمین‌های فضای سبز نتوانند با رای دیوان عدالت اداری اقدام به ساخت و ساز کنند و این مسئله در کمیسیون ماده 5 مطرح شود که به صورت تهاتری یا تملکی پارک‌ها و فضای سبز در تهران باقی بماند.

وی در تذکر سوم خود به اقدام شایسته‌ای در خصوص استفاده از انرژی تجدید پذیر در منطقه 3 اشاره کرد و گفت: اقدام شایسته‌ای در بوستان خلیج فارس منطقه 3 اتفاق افتاده که از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌کنند و بنابر گزارش کارشناسان، 44.5 مگاوات برق در سال افزایش قدرت نیرو ایجاد میشود که این امر باعث کاهش 23 تن از حجم آلاینده‌ها می‌شود و خوشبختانه در پارک دیگری در منطقه 22 این کار اجرایی می شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار