معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 90 درصد پرورش دام سبک این استان در مناطق روستایی انجام می شود.

یه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد نظرپور افزود: یک میلیون و 400هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بره در همدان وجود داردکه معادل1/3 دهم درصد دام سبک کشور است.

وی عنوان کرد:300هزار راس بز و بزغاله معادل 5/1 دهم درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 26 واحد پرورش گوسفند داشتی و با ظرفیت 13 هزارو 800 راس و74 واحد پرورش بره پرواری با ظرفیت 30هزارو 200 واحد در استان همدان هستند تصریح کرد: این واحد ها به شکل صنعتی فعالیت می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی افزود: باتوجه به آمار بالای پرورش دام های سبک در مناطق روستایی، ساماندهی این دامداری ها در افزایش کمی و کیفی تولید نقش بسیار مهمی دارد.

نظرپوراضافه کرد: این طرح با هدف ایجاد مهاجرت معکوس، تولید گوشت بهداشتی و شیر با بار میکروبی استاندارد و ایجاد و تثبیت اشتغال در استان اجرا می شود.
وی از صادرات گوسفند سبک به به کشور های عمان ، عراق و کویت خبر داد و افزود: پارسال 20هزار راس دام سبک به این کشور ها صادر شده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز در استان همدان تولید می شود که معادل 7/3 دهم درصد از کل کشور را دار می شود. سرانه تولید گوشت قرمز در استان همدان 16 کیلوگرم و سرانه مصرف آن 11 کیلوگرم است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: همدان ، دام سبک ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.