دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در خصوص این که آیا بازاریابی و تحقیقات در قیمتگذاری داروها اثرگذار است، گفت: در داروهای قدیمی این امر اثرگذار نیست، قیمتگذاری بر مبنای قیمت تمام شده است.
وی با بیان اینکه کارخانههای تولیدکننده دارو قیمت تمام شده برای دارو را به سازمان غذا و دارو میدهند، افزود: اما برای داروهای جدیدی که برای اولین بار در کشور تولید میشوند و یا داروهای هایتک سیستم قیمتگذاری ما براساس مقایسه با قیمتگذاریهای جدید حیاتی است و به این خاطر هزینههای بازاریابی و تحقیقات در قیمتهای جدید دیده میشود.
پیرصالحی تاکید کرد: اما این امر در قیمتهای قدیمی اصلا دیده نمیشود.
انتهای پیام/