وزیر بهداشت گفت: 200 مرکز شیمی درمانی تجهیز خواهد شد زیرا برخی از این مراکز به دلیل فاضلاب مشترک با مناطق مسکونی غیر قابل استفاده هستند.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات بیماران شیمی درمانی بیان کرد: 200 مرکز شیمی درمانی برای استفاده‌ی راحت‌تر مردم از خدمات این مراکز کاملا مجهز خواهد شد.

وی در پاسخ به اعتراضات مبنی بر وجود معضلات در بخش شیمی درمانی بیمارستان‌ها تصریح کرد: ما در مورد شیمی درمانی معتقدیم که نباید مشکلی وجود داشته باشد. علاوه بر این ممکن است گزارش‌هایی که به دست ما می‌رسد، صحت نداشته باشد. لذا اگر مشکلی وجود دارد اطلاع دهید تا رسیدگی کنیم.

دکتر هاشمی افزود: همان طور که معاونت غذا و دارو اعلام کرد بخش خصوصی در حال ساماندهی است زیرا امکان استفاده از مطب‌هایی که در مناطق مسکونی واقع شده و با آن‌ها فاضلاب مشترک دارند، نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: محیط زیست و بهداشت محیط وزارت بهداشت نیز مدعی راهکاری برای ساماندهی این معضل هستند.

وی با اشاره به اجرایی نشدن طرح سازمان غذا و دارو گفت: معاونت درمان طرح بسیار خوبی را با کمک انجمن‌ها تهیه کرده‌اند. همچنین طرح سال گذشته‌ی سازمان غذا و دارو در سال جاری ارائه خواهد شد.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: توزیع دارو صرفا در مراکز دولتی و خصوصی خواهد بود تا علاوه بر کنترل مصرف، از زیان‌های آن برای مردم جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار