سبحانی‌نیا در دیدار"رنیه":

گسترش گروه‌های تروریستی خطری برای تمام کشورهای جهان محسوب می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات جاری در منطقه، گفت: گسترش گروه‌های تروریستی خطری برای تمام کشورهای جهان محسوب می‌شود.

به گزارش حوزه پارلمان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار "دانیل رنیه" نایب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه با اشاره به پیشینه روابط تاریخی میان مردم دو کشور، گفت: میان مردم دو کشور همواره روابط خوب و مثبتی وجود داشته و مردم ایران هیچگاه حضور امام(ره) در فرانسه را فراموش نخواهند کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تبادل هیئت‌های پارلمانی و سیاسی میان دو کشور، افزود: تبادل رفت و آمدهای سیاسی بین دو کشور می‌تواند به شناخت ظرفیت‌ها و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و رفع پاره‌ای از سوء‌تفاهمات فیمابین کمک شایانی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به روند مذاکرات هسته ای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: نتایج مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به روند رشد مراودات کشورهای اروپایی، به‌ویژه فرانسه با جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان با اشاره به تحولات جاری در منطقه، تصریح کرد: رشد و گسترش گروه‌های تروریستی خطری برای تمام کشورهای جهان محسوب می‌شود و در امر مبارزه با گروه‌های افراطی نیاز به همکاری مشترک کشورهای منطقه و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل می‌باشد.

همچنین در ادامه این دیدار، "دانیل رنیه" نایب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: توسعه همکاری‌ها میان ایران و فرانسه به عنوان دو کشور تأثیرگذار در دو منطقه مهم دنیا می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای، افزود: امضای توافق هسته‌ای به تقویت و تحکیم مناسبات دو جانبه و بین‌المللی فیمابین می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه در پایان بر تحرک هر چه بیشتر پارلمان‌های دو کشور تأکید و خاطر نشان کرد: گسترش مراودات پارلمانی به آشنایی هر چه بیشتر دو ملت از یکدیگر و توسعه ارتباطات فرهنگی فیمابین منجر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، فرانسه ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار