اختلالات روانپزشکی،‌ اشتغال فرد و مهارت‌های اجتماعی فرد را با بحران موجه می‌کند و کاردرمانی می‌تواند ورود فرد به جامعه و فعالیت‌های اجتماعی را تسهیل نماید.

سارا افشار عضو گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: مطالعات نشان‌دهنده این است که علیرغم داشتن طیف وسیع توانمندی و ناتوانایی در بیماران روانپزشکی مزمن، این بیماران از شغل مناسب محروم هستند. 

وی در ادامه افزود: اشتغال افراد با اختلالات روانپزشکی به دلیل وجود مشکلات همراه در مهارت شناختی، مهارت های اجتماعی، و مدیریت رفتار فردی،‌ مهارت های سازگاری، حمایت بین فردی و مدیریت علائم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

افشار گفت: کاردرمانگران بعنوان یکی از اجزای تیم درمانی این افراد در انتخاب، حفظ شغل و بازگشت به کمک این افراد تاثیر بسزایی دارند.

وی اظهار داشت: مشارکت اجتماعی که بدنبال فعالیت‌های شغلی ایجاد می‌شود با افزایش کیفیت زندگی و ایجاد حس ارزشمندی در فرد همراه خواهد بود که کاهش هزینه‌های روانی خانواده و جامعه را بدنبال دارد. 

وی گفت: کاردرمانگران با آنالیز دقیق توانمندی‌ها و ویژگی‌های عملکردی فرد، آموزش مهارتهای ذکر شده، بررسی نیازمندیهای اجرایی هر شغل، مشاوره‌های لازم را در این خصوص به این افراد،‌ خانواده و کارفرمایان آنها ارائه می‌دهند و در کاهش هزینه‌های درمان جسمی و روانی این افراد نقش‌آفرینی می‌کنند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار